Er det normalt at have et crush på en anden imens man et i et langvarigt forhold?
Jeg har haft en kæreste i 3 år, og mit spørgsmål er om det er normalt/okay at have et crush på en anden imens man et i et langvarigt forhold? når jeg ikke ser ham i længere tid går det væk, men støder jeg ind i ham blusser det lidt op igen

GirlTalks svar
Hej Kajsa,
Først og fremmest vil jeg sige mange tak for dit brev, og fordi du har lyst til at dele dine tanker med mig <3
Du spørger om, det er normalt at have et crush på en anden person, imens man er i et forhold. Og det er helt normalt, at man kan føle sig tiltrukket af andre. Blot fordi man er i et forhold, betyder det ikke, at man stopper med at kunne mærke tiltrækning eller få et crush på andre.
Ud fra det du skriver, lyder det som noget, der kommer og går. At det også forsvinder igen, når du ikke ser ham, kan være et tegn på, at det mere handler om en følelse i øjeblikket end noget dybere.
Det kan nogle gange hjælpe at være nysgerrig på, hvad det er ved ham, der vækker noget i dig - spænding, en bestemt energi eller udstråling, eller noget nyt? For nogle kan det bruges til at tænke over, hvad man selv savner eller har brug for i sit eget forhold. Så længe du ikke handler på det på en måde, som går ud over det, I har aftalt i jeres forhold, er det ikke i sig selv forkert at have de følelser.
Hvis det begynder at fylde mere eller gøre dig i tvivl om dit forhold, kan det være en god ide at mærke efter i dig selv, om du har brug for at dele dine tanker med din kæreste og fortælle, hvad du har brug for fra ham fremadrettet.
Du er altid velkommen til at skrive ind igen, og ellers er der også GirlTalks chatrådgivning, hvis du har brug for det. Jeg ønsker dig alt godt <3
Hilsen fra Anna