Hun er begyndt at være sammen med to andre piger, hvor de drikker og bliver fulde og det har jeg ikke så meget lyst til
Hej girltalkđ©·
Mit navn er Frederikke og jeg er 14 Är.
Jeg har en bedste veninde og jeg elsker hende rigtig hĂžjt, vi hĂŠnger stadig ud sammen men ikke lige sĂ„ meget som fĂžr, jeg er ret introvert og er en der ogsĂ„ gerne vil fĂžlge reglerne, sĂ„ vi har aldrig hĂŠngt ud sammen sĂ„ meget som andre gĂžr. NĂ„ men hun er begyndt at vĂŠre sammen med to andre piger den ene pige gĂ„r i klassen og den anden pige gik i klassen, nĂ„ men hun hĂŠnger ud med dem sĂ„dan 24/7 og det gĂžr mig lidt usikker pĂ„ mig og hendes venskab iykyk, ogsĂ„ fordi de drikker og bliver fulde og det har he ikke sĂ„ meget lyst til fordi jeg fĂžlger reglerne og synes det er lidt tidligt at drikke som 14 Ă„rige, men nu drikker de ikke sĂ„ meget mere, men de er ligesom blevet til en trio og sĂ„ er jeg sĂ„dan lidt alene, og de planlĂŠgger hang outs foran mig og nu er de ogsĂ„ begyndt at komme i det trĂŠnings center jeg gĂ„r i, ikke fordi jeg kan sige hvor de mĂ„ vĂŠre, men jeg fĂžler mig virkelig udenfor, jeg ved godt man kan spĂžrge om man mĂ„ komme med men det synes jeg bare er lidt tarveligt imod dem fordi sĂ„ ĂždelĂŠgger jeg jo deres trio, og en gang aftalt vi at vi alle 4 skulle tage til KĂžbenhavn sammen, og sĂ„ tog de afsted uden mig og de postede det pĂ„ deres story, kan i komme med nogen gode rĂ„d?đ©·

GirlTalks svar
Hej Frederikke <3
Inden jeg svarer dig, vil jeg sige mange tak for dit brev, og fordi du har skrevet herind <3 Det er virkelig sejt, og jeg tror, mange kan genkende det, du skriver! Jeg vil gĂžre mit bedste for at svare <3
Du fortÊller, at din bedste veninde er begyndt at hÊnge meget ud med to andre piger. Jeg forstÄr virkelig godt, at du bliver usikker pÄ jeres venskab, nÄr der pludselig er to andre, og du sÄ fÞler dig alene. Jeg synes, det er rigtigt godt, at du mÊrker efter og stÄr ved, at du ikke har lyst til at drikke! Det er der ikke noget forkert i <3
Det giver god mening, at du fÞler dig udenfor, nÄr de planlÊgger ting foran dig. Og det med, at de tog til KÞbenhavn uden dig, kan jeg virkelig godt forstÄ har gjort ondt. Det er en situation, hvor de godt kunne have vÊret mere opmÊrksomme pÄ dig <3
Du spÞrger ogsÄ om, jeg kan komme med nogle rÄd. Du kan overveje at snakke med din veninde alene og fortÊlle, hvordan du har det. Du kan f.eks. sige, at du savner dengang, hvor det bare var jer to, der hang ud sammen, og at du nogle gange fÞler dig udenfor, nÄr de laver ting uden dig og planlÊgger det foran dig. Hvis du har mod pÄ det, kan du ogsÄ spÞrge, om du mÄ vÊre med. Det er ikke forkert at spÞrge! Samtidig er det ogsÄ vigtigt, at du ikke fÞler, du skal presse dig selv ind et sted, hvor det ikke fÞles rart. Det kan ogsÄ vÊre en god ide at vÊre sammen med andre, sÄ det hele ikke afhÊnger af hende <3
Og vigtigst af alt: husk, du er god nok, som du er <3 Der er ikke noget galt med dig, ogsÄ selvom du ikke har lyst til de samme ting som dem <3
Jeg hÄber, du kunne bruge mit svar <3 Og sÄ sender jeg dig en kÊmpe krammer!
Du er altid velkommen til at skrive ind igen, og ellers er der ogsÄ GirlTalks chatrÄdgivning.
Store hilsener fra Anna