Er han også vild med mig, eller er det bare mig som misforstår signaler?
Kære Girltalk
Jeg er en pige på 16 år, som er blevet ret vild med en fyr.
Vi kender hinanden fra en musical, som vi begge medvirkede i i sommers. Jeg spillede i bandet og han var skuespiller. På det tidspunkt var vi bare gode venner, og han havde desuden en kæreste. Så selvom jeg allerede der var lidt interreseret i ham, slog jeg tanken ud af hovedet, fordi han jo havde en kæreste.
Siden i sommers har vi ikke rigtig været i kontakt. Men så her i vinterferien tog han kontakt til mig igen. Det gjorde han ved at skrive tillykke til mig på min fødselsdag. Og siden da, har vi bare været rigtig meget i kontakt på snap. Han går på efterskole nu, så der har ikke været så meget tid til at ses. Vi har dog talt om at finde en dag at ses et par gange, men hver gang har han haft planer. Men jeg håber stadig rigtig meget, at vi snart kan ses i virkeligheden. Og at kemien så stadig er der.
Det jeg har brug for jeres hjælp til, er at forstå nogle af de signaler han giver. Og om I ud fra det, kan betrygge mig i, om han mon føler det samme som mig. Eller om han ser som "en ud af mange" eller bare som en ven.
Vi er næsten i kontakt hver dag. Vi skriver om stort og småt. F.eks. hvad laver du i dag?, jeg er i gang med at lave lektier, hvad skal du i weekenden? osv..
Vi sender også en del snaps til hinanden. For det meste ansigtssnaps hvor vi laver trutmund, rækker tunge, smiler, gaber eller laver skægge håndtegn. Det er ret hyggeligt.
Nogle af de ting han har sendt, har jeg oplevet som ret flirtende. I vinterferien skrev han sine egne sange, optog dem og sendte dem til mig, så jeg kunne høre dem. Det interessante var at de 3 sange han sendte, alle tre omhandlede kærlighed og forelskelse. Især den sidste sang han sendte, virkede som om at den var skrevet direkte til mig. Han kiggede i hvertfald ofte ind i kameraet og smilede genert. Han sang ting som "Dine øjne skinner rigtig flot" og "Jeg vil bare have et smil fra dig". Den sang betyder stadig rigtig meget for mig, fordi at jeg virkelig følte at den var skrevet til mig og at det var et tegn på at han kunne lide mig.
Han har også sendt snaps af ham selv, som ligger i sin seng med bar overkrop med sin dyne og lytter til musik.
Noget andet flirtende han har gjort var, da vi skrev sammen i går. Jeg spurgte hvad han lavede og så svarede han med en snap med teksten: Spiser. Så svarede jeg tilbage: Nice! Får du noget godt at spise?. Så skrev han til min store overraskelse: Spiser dig😉 Ej joke😉😉🕺
Det var der, hvor jeg for alvor blev klar over at han flirtede meget direkte.
Det at han skriver og sender ting til mig, mens han er sammen med venner, går på efterskole og i øjeblikket er på studietur til Berlin, det gør, at jeg føler at han kan lide mig og den kontakt vi har.
Men har jeg ret i mine tanker? Er han også vild med mig, eller er det bare mig som misforstår signaler?
Jeg håber I kan hjælpe mig og tak fordi jeg måtte skrive ind til jer.
Mvh mig<3

GirlTalks svar
Kære modige du <3
Først vil jeg lige sige mange tak for dit fine brev, som jeg vil gøre mit bedste for at svare! Jeg tror, din situation er en, som mange kan genkende, og det er helt naturligt at være forvirret over en andens signaler.
Du fortæller, at han efter en længere tid uden kontakt tog kontakt til dig igen i vinterferien, og at I siden har snappet sammen næsten hver dag. Det lyder virkelig dejligt <3
Jeg kan ikke sige med sikkerhed, om han føler det samme som dig, men jeg vil gerne dele, hvordan jeg læser hans signaler. Som jeg læser det, kan det godt opleves som en flirt med den daglige kontakt, de fine sange han har sendt til dig, og især den måde han skriver til dig på. Det kan sagtens være tegn på, at han synes, du er interessant og godt kan lide kontakten med dig.
Samtidig er det vigtigt for mig at sige, at det kan være svært at vide helt sikkert, hvad han føler. Især når han har haft travlt, og det endnu ikke er blevet, at I har set hinanden. Der kan være stor forskel på, hvordan noget føles over snap, og hvordan det er, når man ses i virkeligheden. Selvom han går på efterskole og har travlt, kan det også være en god ide at lægge mærke til, hvordan han prioriterer at finde tid til at ses med dig. Det kan nogle gange sige lige så meget som det, han skriver <3
Derfor kunne det være en ide, at du foreslår en konkret dag, hvor I kan ses og så ser, hvordan han reagerer på det. Og som du selv skriver, så er det ofte, når man mødes, at du virkelig kan mærke, om kemien er der, og hvordan han opfører sig over for dig ansigt til ansigt <3
Du fortjener en, der ikke kun skriver søde ting men også viser med sine handlinger, at han gerne vil ses og bruge tid med dig <3
Jeg håber, du kan bruge mit svar til noget. Du er altid velkommen til at skrive ind igen, og ellers til GirlTalks chatrådgivning <3
Husk; du er altid god nok <3
Store kram fra Anna