Rebecca, 16 år
3. maj 2026
Mange gange har jeg følt at jeg skal acceptere ting for at være i det her forhold for ellers føler jeg at han går fra mig
Mig og min kæreste har været sammen i 9 måneder nu, men jeg har oplevet så mange ting i vores forhold og jeg har det svært med at håndtere hvordan han er. Mange gange har jeg følt at jeg skal acceptere ting for at være i det her forhold for ellers føler jeg at han går fra mig fordi han synes ''jeg er for meget''. Der har været så mange piger indblandet i de ting han har gjort i mod mig.
Jeg snakkede med ham for 2 uger siden om at jeg er træt af at have det som jeg har, han fortalte mig at han ville skifte men jeg oplever det modsatte.
Nogle dage efter vi havde snakket, begynder han at gå på toilettet for at ryge med en pige, og de begyndt at snakke virkelig meget sammen, i flere timer. Endda også i mens jeg sidder og venter på at snakke med ham, han har oprettet et kælenavn til hende også.
Jeg føler jeg overreagere super meget, fordi han fortæller mig at han føler sig låst og det forstår jeg godt, men jeg vil ikke gå rundt med tung mave mer. Hvad kan jeg gøre, eller snakke om?

GirlTalks svar
Kære Rebecca <3
Mange tak for dit brev <3 Jeg vil gøre mit bedste for at svare det.
Du fortæller, at du har haft en kæreste gennem 9 måneder, men at du synes, det er svært at håndtere ham. Jeg læser det som om, at du har gået meget på kompromis for at være sammen med ham, og måske også kommer til at tilsidesætte dine egne behov for at blive sammen med ham. Her kan det være en god ide at huske på, at I skal være i forholdet på en ligeværdig måde, hvor I går lige meget på kompromis for hinanden.
Jeg synes, det er mega sejt, at du har konfronteret ham omkring dine følelser! Dog lyder det ikke til, at det har hjulpet noget.. Det lyder ikke til, du bliver behandlet, som du fortjener <3 Det er mega godt, at du siger fra og sætter foden i jorden. Du må ikke tro, at dine følelser ikke er ægte eller er for meget - det er kun dig, der ved, hvordan det føles <3 Jeg forstår godt, at det fylder, og at det pludselig kan komme til at føles som om, at det er dine følelser, der er forkerte.
Når du spørger, hvad du kan gøre, så kunne det være en ide at tage endnu en snak med ham, hvor du er helt tydelig omkring, hvad der gør dig ked af det. Måske nævn situationerne med de andre piger, og selvfølgelig også hvis der er flere ting, som gør dig utryg. Du kan også fortælle ham, hvad du har brug for i forholdet for at føle dig tryg.
Samtidig er det også vigtigt, at du mærker efter hos dig selv: Hvis han ikke kan imødekomme det, du siger, eller ikke har lyst til at ændre sin adfærd med de andre piger, er det så et forhold, du har lyst til at være i?
Et forhold skal ikke føles som noget, hvor du hele tiden skal kæmpe for at blive valgt til eller være bange for at sige sin mening <3 Du fortjener at være sammen med en, der giver dig ro i maven - ikke det modsatte <3
Jeg håber, mit svar har hjulpet dig lidt <3 Du er i hvert fald mere end velkommen til at skrive ind igen, og ellers er GirlTalks chatrådgivning også en mulighed.
Store kram fra Anna