Min besked bliver bare åbnet uden noget svar fra nogle af mine veninder
Hej brevkasse,
Jeg går i klasse med to veninder, som jeg egentlig betragter som værende tætte veninder. Lige nu skriver vi opgave og jeg skrev til dem, da jeg har behov for noget afveksling om de kunne tænke sig at tage ud og drikke en kop kaffe. Denne besked bliver dog bare åbnet uden noget svar fra nogle af dem. Dette kan jeg mærke gjorde mig en smule ked af det. Jeg vil fuldt ud forstå, hvis de føler de ikke har tid og overskud til at drikke en kop kaffe, men ville bare synes et svar var rart.
Mit spørgsmål er derfor om hvad jeg skal gøre? Skal jeg prøve at forklare dem at det faktisk gjorde en smule ondt ikke at få svar? Eller skal jeg blot prøve at lade det gå? Eller noget helt tredje?
GirlTalks svar
Kære du <3
Mange tak for dit fine brev! Jeg vil gøre mit bedste for at svare på det.
Du skriver, at dine to veninder blot åbnede din besked, hvor du foreslog, at I skulle drikke en kop kaffe. Deres manglende svar gjorde dig ked af det, men du skriver også, du godt forstår, hvis de ikke har tid eller overskud midt i jeres opgave. Jeg forstår virkelig godt, at det gjorde dig ked af det, at du ikke fik et svar <3 Selvom det måske kan virke som en lille ting, kan det hurtigt komme til at føles som om, man bliver overset eller ikke prioriteret. Især når det er nogle, man ser som tætte veninder <3
Når det kommer til, hvad du skal gøre, så kan du prøve at mærke lidt efter, hvor meget det fylder hos dig. Hvis det stadig gør dig ked af det, kan det være en fin ide at sige det til dem. F.eks. at du blev lidt i tvivl eller ked af det, da du ikke fik svar. Og at du sagtens kunne have forstået, hvis de bare havde skrevet, at de ikke havde tid eller overskud.
Hvis det derimod fylder mindre hos dig, kan du prøve at lade det ligge og så se, om det blot var en enkelt situation. Jeg tror, det vigtigste er at være opmærksom på, om det er noget, der kommer til at ske flere gange, eller om det var denne ene gang. Og så er det også vigtigt at mærke efter, hvor dine grænser går, og hvad der føles okay for dig i jeres venskab <3
Jeg håber meget, du kan bruge mit svar! Du er altid velkommen til at skrive ind igen, og ellers er der også GirlTalks chatrådgivning.
Husk, du er altid god nok <3
Store kram fra Anna
Viden om
Viden om alt det, der er vigtigt for dig! Bliv klogere, bryd tabuer og find ud af, hvordan andre har det med at være ung lige nu.
Pigetanker
Pigetanker er vores brevkasse til dig, der har noget på hjerte. Her kan du dele dine tanker, spørgsmål og følelser helt anonymt eller læse om andre pigers oplevelser og dilemmaer. Brevkassen udgives hver onsdag.
Vil du vide mere om:
- Venskaber og familie
- Krop og sex
- Selvværd
- Kærlighed
- Skole og uddannelse
- Trivsel
- Andet
Alder:
- 10 år
- 11 år
- 12 år
- 13 år
- 14 år
- 15 år
- 16 år
- 17 år
- 18 år
- 19 år
- 20 år
- 21 år
- 22 år
- 23 år
- 24 år
- 24+ år
-
Jeg er en pige på 18, som gerne ville kunne komme under sex
-
En pige der ikke kan finde rundt i livet
-
Mine veninder kan absolut ikke forstå at jeg har tilgivet hende. De mener at utroskab er utroskab uanset om det med en pige eller en dreng
-
Jeg ved jo godt jeg ikke skal sammenligne mig med andre - det er bare så nemt at sige og så svært at gøre
-
Jeg har et crush, og jeg ved ikke, om han kan lide mig, eller hvad jeg skal gøre
-
Nogle gange bliver jeg drillet med, at jeg er grim
-
Jeg er ret usikker på, hvordan jeg ser ud dernede
-
Jeg har kun venner i skolen, og når jeg spørger, om de vil være sammen, skal de altid et eller andet
-
Jeg har ikke lyst til at vågne op vel vidende at jeg enten vil ødelægge alting eller bare være en komplet skuffelse.
-
Hun er begyndt at være sammen med to andre piger, hvor de drikker og bliver fulde og det har jeg ikke så meget lyst til
-
Jeg ved ikke hvordan jeg skal få det endt mellem os
-
Er han også vild med mig, eller er det bare mig som misforstår signaler?