En eller anden, 18 år
3. maj 2026
Min besked bliver bare åbnet uden noget svar fra nogle af mine veninder
Hej brevkasse,
Jeg går i klasse med to veninder, som jeg egentlig betragter som værende tætte veninder. Lige nu skriver vi opgave og jeg skrev til dem, da jeg har behov for noget afveksling om de kunne tænke sig at tage ud og drikke en kop kaffe. Denne besked bliver dog bare åbnet uden noget svar fra nogle af dem. Dette kan jeg mærke gjorde mig en smule ked af det. Jeg vil fuldt ud forstå, hvis de føler de ikke har tid og overskud til at drikke en kop kaffe, men ville bare synes et svar var rart.
Mit spørgsmål er derfor om hvad jeg skal gøre? Skal jeg prøve at forklare dem at det faktisk gjorde en smule ondt ikke at få svar? Eller skal jeg blot prøve at lade det gå? Eller noget helt tredje?

GirlTalks svar
Kære du <3
Mange tak for dit fine brev! Jeg vil gøre mit bedste for at svare på det.
Du skriver, at dine to veninder blot åbnede din besked, hvor du foreslog, at I skulle drikke en kop kaffe. Deres manglende svar gjorde dig ked af det, men du skriver også, du godt forstår, hvis de ikke har tid eller overskud midt i jeres opgave. Jeg forstår virkelig godt, at det gjorde dig ked af det, at du ikke fik et svar <3 Selvom det måske kan virke som en lille ting, kan det hurtigt komme til at føles som om, man bliver overset eller ikke prioriteret. Især når det er nogle, man ser som tætte veninder <3
Når det kommer til, hvad du skal gøre, så kan du prøve at mærke lidt efter, hvor meget det fylder hos dig. Hvis det stadig gør dig ked af det, kan det være en fin ide at sige det til dem. F.eks. at du blev lidt i tvivl eller ked af det, da du ikke fik svar. Og at du sagtens kunne have forstået, hvis de bare havde skrevet, at de ikke havde tid eller overskud.
Hvis det derimod fylder mindre hos dig, kan du prøve at lade det ligge og så se, om det blot var en enkelt situation. Jeg tror, det vigtigste er at være opmærksom på, om det er noget, der kommer til at ske flere gange, eller om det var denne ene gang. Og så er det også vigtigt at mærke efter, hvor dine grænser går, og hvad der føles okay for dig i jeres venskab <3
Jeg håber meget, du kan bruge mit svar! Du er altid velkommen til at skrive ind igen, og ellers er der også GirlTalks chatrådgivning.
Husk, du er altid god nok <3
Store kram fra Anna