en pige❤️, 13 år
9. juni 2026
Jeg vil gerne udforske min krop, men jeg er usikker på, om jeg kan gøre det med lange negle
hej❤️❤️
jeg vil gerne udforske min krop og min “buket”. jeg har prøvet at stikke en finger op i min skede, men sagen er det at jeg har meget lange naturlige negle og jeg er ret bange for om jeg så kommer til at gøre noget ved “den”.
jeg håber i kan hjælpe❤️❤️

GirlTalks svar
Kære søde dig <3
Tusinde tak for dit brev! Hvor er det bare modigt af dig at skrive ind til os. Jeg vil svare på dit brev, så godt jeg kan <3
Først og fremmest skal du vide, at det er helt naturligt at være nysgerrig på sin krop og at have lyst til at udforske den!
Du skriver, at du har prøvet at stikke en finger op i din skede, men at du har meget lange negle, og at du derfor er bange for, at det kan skade dit underliv. Når du har meget lange negle kan det være en god idé at være lidt forsigtig, da huden i skeden er følsom, og skarpe eller spidse negle nemt kan lave små rifter.
Hvis ikke du har lyst til at klippe dine negle kortere, kan du eventuelt prøve at file dem glatte, vaske dine hænder grundigt og så gå langsomt frem. Hvis du føler dig usikker, kan du også prøve at udforske dig selv på andre måder først, f.eks. ved at lære dit ydre kønsområde at kende.
Lyt til din krop undervejs! Hvis noget gør ondt eller føles ubehageligt, så stop og prøv igen en anden gang <3
Jeg ønsker dig alt held og lykke.
Du er altid velkommen til at skrive ind igen eller kontakte GirlTalks chatrådgivning, hvis du har behov for at snakke mere om det eller om noget andet <3
Kæmpe kram fra Julie <3