Jeg er ret usikker på, hvordan jeg ser ud dernede
Hejjj
Jeg er lige fyldt 12 og jeg er ret usikker på hvordan jeg ser ud dernede…alle mine veninder der meget anderledes ud dernede end mig, og jeg ved ikke rigtig om dig er mig et galt med mig. Fordi der er det at jeg har prøvet at onanere…og mine “læber” (tror jeg det hedder) dernede hænger sån ret løst og man kan se dem når jeg står op. Jeg ved ikke helt om det er normalt?

GirlTalks svar
Kære Amalie <3
Tusind tak for dit brev! Jeg er helt sikker på, at der er mange, der har prøvet at have de samme tanker som dig. Jeg vil svare på dit brev, så godt jeg kan <3
Det du beskriver er HELT normalt! Der findes ikke én rigtig måde at se ud på dernede - alles kroppe ser forskellige ud. Hos nogle er de indre kønslæber små og næsten gemt væk, og hos andre hænger de mere ned og kan ses, når man står op. Begge dele er helt normalt! <3
Og bare så du ikke går og bekymrer dig: Det er ikke fordi du har onaneret. Onani kan ikke få dine kønslæber til at ændre form eller blive "løse". Din krop er bare ved at udvikle sig, og det gør den forskelligt fra person til person.
Husk, at det vigtigste er at din krop fungerer og er sund - ikke at den ser ud på en bestemt måde. Mange bliver overraskede over, hvor stor forskel der faktisk er på, hvordan piger ser ud dernede! <3
Du er altid velkommen til at skrive ind igen eller kontakte GirlTalks chatrådgivning, hvis du har behov for at snakke mere om det eller om noget andet <3
Kæmpe kram fra Julie <3