den nysgerrige pige❤️❤️, 13 år
9. juni 2026
Skal man spørge den anden, før man kysser med tungen eller har sex?
hej girltalk❤️
jeg har et spørgsmål som jeg håber at i vil hjælpe med.
jeg har virkelig haft mange tanker om kærlighed, sex og drenge og jeg har tænkt over om man ligesom spørger under sex, spørger når man skal kysse med en for første gang. men også bare når det er sådan lidt nyt at kysse med en. spørger man så om man kan lide at fx kysse med tunge, om man kan lide det langsomt eller hvad man nu kan lide
jeg håber at i kan give mig nogle svar og tips

GirlTalks svar
Kære søde dig <3
Tusind tak for dit brev. Jeg er sikker på, at der er mange som sidder med samme tanker som dig! Jeg vil prøve at svare på dit brev, så godt jeg kan <3
Det lyder til, at du gør dig mange tanker om kærlighed, sex og grænser, og det er kun en god ting! <3
Der findes ikke én rigtig måde at gøre det på, når man kysser eller er intim med nogen. Nogle spørger direkte: "Må jeg kysse dig?" eller "Kan du lide at kysse med tunge?", mens andre mærker efter gennem kropssprog og små signaler. Begge dele kan være helt okay, så længe man er helt sikker på, at begge har lyst og føler sig trygge!
Når man kysser en person for første gang, kan det faktisk være rigtig sødt og respektfuldt at spørge. Mange oplever, at det gør situationen mere tryg, fordi man ved, at den anden også har lyst.
Hvis man begynder at kysse og gerne vil vide, hvad den anden kan lide, må man også gerne spørge undervejs. Du kan for eksempel sige: "Kan du lide det sådan her?" eller "Hvad kan du bedst lide?" Det behøver ikke at være akavet, ofte kan det gøre oplevelsen bedre for begge <3
Det er generelt helt normalt, at man spørger ind til hinanden ekstra meget i starten, hvor man måske ikke kender hinanden så godt. Hvis man så f.eks. bliver kærester eller har været intime mange gange, begynder man at forstå, hvad den anden kan lide, og på den måde kommer det måske mere naturligt.
Husk, at det vigtigste er, at I respekterer hinandens grænser og tør at være nysgerrige på, hvad der føles rart for jer! <3
Du er altid velkommen til at skrive ind igen eller kontakte GirlTalks chatrådgivning, hvis du har behov for at snakke mere om det eller om noget andet <3
Kæmpe kram fra Julie <3