Skriv med os i dag 18:30 - 00:00
Skriv et brev
Alberte, 15 år
8. maj 2026

Jeg har det virkelig ikke så godt med min ekskæreste

jeg har det virkelig ikke så godt min eks kæreste er altid sur og vil aldrig lytte vi er stadig gode venner men han er så forvirrende.

GirlTalks svar

Kære Alberte <3

Tusinde tak for dit brev! Hvor er det bare modigt af dig at skrive herind til os. Jeg vil svare på dit brev, så godt jeg kan <3

Du skriver, at du ikke har det så godt med din ekskæreste, fordi han altid er sur og aldrig vil lytte, men at I stadig er gode venner. Det lyder virkelig hårdt at stå i, især fordi I stadig er tætte! Når man har været kærester med nogen, forsvinder følelserne og vanerne ikke bare med det samme, og derfor kan det hurtigt blive forvirrende, når personen både er en god ven og samtidig gør en ked af det. Det må være virkelig svært! <3

Jeg kan godt forstå, at du ikke har det så godt, hvis han ofte er sur eller ikke lytter til dig. Man kan nemt komme til at bruge rigtig meget energi på at prøve at forstå den anden person eller gøre tingene gode igen. Men et venskab - også med en eks - skal ikke få dig til at føle dig forkert, usikker eller drænet hele tiden!! <3

Mit råd er, at du prøver at mærke efter, hvordan du har det efter I har snakket sammen. Føler du dig glad, rolig og værdsat? Eller føler du dig mest ked af det og forvirret? Det siger ofte meget om, hvad relationen gør ved en <3

Måske kan det også hjælpe at tage en ærlig snak med ham, hvor du fortæller, hvordan hans opførsel påvirker dig. Ikke for at starte en konflikt, men for at give ham en chance for at forstå dig. Og hvis han stadig ikke lytter, så er det okay at tage lidt afstand for at passe på dig selv <3

Jeg håber at du kunne bruge mit svar til noget! Og husk, at du altid er velkommen til at skrive ind igen eller kontakte GirlTalks chatrådgivning, hvis du har behov for at snakke mere om det eller om noget andet <3

Held og lykke!

Kæmpe kram fra Julie <3

Del dine tanker med os

Vi svarer på dit brev så hurtigt som muligt. Du finder dit svar her på siden.

Hvad handler dit brev om? *

Pigetanker

Pigetanker er vores brevkasse til dig, der har noget på hjerte. Her kan du dele dine tanker, spørgsmål og følelser helt anonymt eller læse om andre pigers oplevelser og dilemmaer. Brevkassen udgives hver onsdag.

Skriv et brev

Filtre
Skriv et brev
Filter pigetanker

Vil du vide mere om:

  • Venskaber og familie
  • Krop og sex
  • Selvværd
  • Kærlighed
  • Skole og uddannelse
  • Trivsel
  • Andet

Alder:

  • 10 år
  • 11 år
  • 12 år
  • 13 år
  • 14 år
  • 15 år
  • 16 år
  • 17 år
  • 18 år
  • 19 år
  • 20 år
  • 21 år
  • 22 år
  • 23 år
  • 24 år
  • 24+ år
Vis flere filtre Vis færre filtre