Jeg har det virkelig ikke så godt med min ekskæreste
jeg har det virkelig ikke så godt min eks kæreste er altid sur og vil aldrig lytte vi er stadig gode venner men han er så forvirrende.
GirlTalks svar
Kære Alberte <3
Tusinde tak for dit brev! Hvor er det bare modigt af dig at skrive herind til os. Jeg vil svare på dit brev, så godt jeg kan <3
Du skriver, at du ikke har det så godt med din ekskæreste, fordi han altid er sur og aldrig vil lytte, men at I stadig er gode venner. Det lyder virkelig hårdt at stå i, især fordi I stadig er tætte! Når man har været kærester med nogen, forsvinder følelserne og vanerne ikke bare med det samme, og derfor kan det hurtigt blive forvirrende, når personen både er en god ven og samtidig gør en ked af det. Det må være virkelig svært! <3
Jeg kan godt forstå, at du ikke har det så godt, hvis han ofte er sur eller ikke lytter til dig. Man kan nemt komme til at bruge rigtig meget energi på at prøve at forstå den anden person eller gøre tingene gode igen. Men et venskab - også med en eks - skal ikke få dig til at føle dig forkert, usikker eller drænet hele tiden!! <3
Mit råd er, at du prøver at mærke efter, hvordan du har det efter I har snakket sammen. Føler du dig glad, rolig og værdsat? Eller føler du dig mest ked af det og forvirret? Det siger ofte meget om, hvad relationen gør ved en <3
Måske kan det også hjælpe at tage en ærlig snak med ham, hvor du fortæller, hvordan hans opførsel påvirker dig. Ikke for at starte en konflikt, men for at give ham en chance for at forstå dig. Og hvis han stadig ikke lytter, så er det okay at tage lidt afstand for at passe på dig selv <3
Jeg håber at du kunne bruge mit svar til noget! Og husk, at du altid er velkommen til at skrive ind igen eller kontakte GirlTalks chatrådgivning, hvis du har behov for at snakke mere om det eller om noget andet <3
Held og lykke!
Kæmpe kram fra Julie <3
Viden om
Viden om alt det, der er vigtigt for dig! Bliv klogere, bryd tabuer og find ud af, hvordan andre har det med at være ung lige nu.
Pigetanker
Pigetanker er vores brevkasse til dig, der har noget på hjerte. Her kan du dele dine tanker, spørgsmål og følelser helt anonymt eller læse om andre pigers oplevelser og dilemmaer. Brevkassen udgives hver onsdag.
Vil du vide mere om:
- Venskaber og familie
- Krop og sex
- Selvværd
- Kærlighed
- Skole og uddannelse
- Trivsel
- Andet
Alder:
- 10 år
- 11 år
- 12 år
- 13 år
- 14 år
- 15 år
- 16 år
- 17 år
- 18 år
- 19 år
- 20 år
- 21 år
- 22 år
- 23 år
- 24 år
- 24+ år
-
Jeg er bekymret for min veninde og hendes selvværd, da hun kommenterer negativt på hendes krop, når vi er sammen
-
Skal man spørge den anden, før man kysser med tungen eller har sex?
-
Jeg vil gerne udforske min krop, men jeg er usikker på, om jeg kan gøre det med lange negle
-
Jeg er en pige på 18, som gerne ville kunne komme under sex
-
En pige der ikke kan finde rundt i livet
-
Mine veninder kan absolut ikke forstå at jeg har tilgivet hende. De mener at utroskab er utroskab uanset om det med en pige eller en dreng
-
Jeg ved jo godt jeg ikke skal sammenligne mig med andre - det er bare så nemt at sige og så svært at gøre
-
Jeg har et crush, og jeg ved ikke, om han kan lide mig, eller hvad jeg skal gøre
-
Nogle gange bliver jeg drillet med, at jeg er grim
-
Jeg er ret usikker på, hvordan jeg ser ud dernede
-
Jeg har kun venner i skolen, og når jeg spørger, om de vil være sammen, skal de altid et eller andet
-
Jeg har ikke lyst til at vågne op vel vidende at jeg enten vil ødelægge alting eller bare være en komplet skuffelse.