Jeg har ikke lyst til at vågne op vel vidende at jeg enten vil ødelægge alting eller bare være en komplet skuffelse.
Hej girltalk ♡
Jeg hader mit liv.
Jeg hader alt ved det. Faktisk har jeg ikke lyst til at være her.
Jeg tror ikke, jeg kommer til at overleve efter jeg er 20, eller jeg kan ikke se mig selv være i live efter 20-årsalderen.
Jeg kan ikke fortsætte med mit liv når jeg ved at det vil være spild af tid for 90% af menneskerne i mit liv.
Jeg begynder at savne min far og mine søskende mere og mere, dag for dag.
De vågner op uden at bekymre sig om mig eller endda at tænke på mig, mens alt jeg gør er at bekymre mig om dem og tænke på dem 24/7.
Jeg drømte om min storebror i forgårs, vi skændtes, men i det mindste fik jeg krammet ham for første gang i næsten 2 år... Jeg græd, da jeg vågnede fordi at jeg at min far sikkert har manipuleret ham og mine andre søskende eller noget, fordi han ikke er den jeg husker fra for bare 2 år siden.
Så fortæl mig, hvad er pointen med at leve, når jeg meget hellere ikke ville vågne op i morgen, eller endnu værre, aldrig ville være blevet født? Fordi ingen bliver, faktisk vil ingen nogensinde blive.
Med venlige hilsner, anonym ♡🫂

GirlTalks svar
Kære søde og dejlige du,
Tusind tak for, at du har skrevet ind. Dit brev betyder meget og jeg synes det er virkelig modigt, at du vælger at lette dit hjerte her hos mig. Jeg vil gøre mit absolut bedste for, at besvare dit brev <3
Søde dig der sidder på den anden side - jeg har lyst til at give dig jordens største krammer. Jeg er virkelig ked af at læse, at du hader dit liv og at du føler, at du ødelægger alting eller er en skuffelse for dem omkring dig. Jeg får faktisk helt ondt i maven over, at du sidder og har det på den måde - det fortjener du godt nok ikke.
De følelser du går med lyder enormt tunge og det lyder på mig som om, at du går rundt med tankerne alene. Selvom om det nok ikke føles sådan lige nu, vil jeg understrege at du er værdifuld og verden er et bedre sted fordi du er her. Jeg kan læse ud fra dit brev, at det ikke føles sådan. Jeg tror desværre der er mange andre, der kan genkende den følelse.
Du skriver også lidt om dit forhold til dine søskende og din far. Det lyder som om at de betyder rigtig meget for dig! Jeg kan sagtens forstå, at du længes efter et kram og at mærke, at de elsker dig. Det fortjener du for alt i verden! Har du snakket med dem omkring, hvordan du går og har det? Jeg kender jo ikke præcist til jeres relation, men måske det kunne hjælpe at italesætte det overfor dem? Hvis man ikke taler om sine følelser og, hvis man måske ikke er vant til at udtrykke dem til hinanden, kan jeg godt forestille mig, at man kan blive i tvivl om kærligheden er der. Det lyder rigtig ensomt og tungt at bære rundt på :(
Jeg har lyst til, at fortælle dig, at det er nogle rigtig alvorlige tanker du sidder med. Når du skriver, at du ikke har lyst til at være her længere, bliver jeg utrolig bekymret for dig. Det burde ingen gå med alene. Selvom det kan være svært og grænseoverskridende, er det en god idé at fortælle det til nogen, du føler dig tryg ved. Om det måske er din mor eller et andet familiemedlem, en lærer på din skole eller en helt anden. Så længe du deler dine tanker med nogen - du fortjener ikke at stå alene i det her. Selvom det hele gør rigtig ondt eller føles uoverskueligt, er der ALTID hjælp at hente. Og faktisk kan det virkelig hjælpe at få sat ord på sine følelser og tanker - ligesom du har gjort her i dag. Det kræver mod! Det skal du vide er et kæmpe skridt og viser mig, at du er en utrolig stærk person. Det håber jeg, at du vil give dig selv lidt anerkendelse for - jeg er i hvertfald stolt af dig <3
Jeg har sat nogle links ind til steder, hvor du kan finde nogen at tale med det svære om <3
https://www.livslinien.dk/raadgivning
https://mindhelper.dk/brevkasse/
https://sindraadgivning.dk/opentalk/
Du er også altid mere end velkommen til, at skrive igen om stort eller småt her i brevkasse. Ellers kan du også prøve vores chatrådgivning her på girltalk <3
Jeg håber mit svar har kunne hjælpe dig en smule.
Knus Filippa