Jeg har vildt meget lyst til sex
Hej girltalk ❤️
Jeg har tænkt over hvordan jeg køber kondomer og sexlegetøj uden min mor ser der jeg har vildt meget lyst til sex men hver ik hvordan jeg siger det og der er sygt underligt

GirlTalks svar
Hej søde,
Mange tak for dit brev - hvor er jeg er glad for, at du har lyst til at dele det med os <3 Jeg vil gøre mit bedste for at svare dig!!
Hvor er det spændende og dejligt, at du mærker en lyst til at udforske din krop og seksualitet! Jeg synes på ingen måde, at det er underligt at du er nysgerrig på sex og, hvordan det mon føles. Det gjorde jeg helt klart også da jeg var på din alder! <3
Du skriver og spørger, hvordan man køber kondomer og sex legetøj. De to ting er jo også utrolig spændende og der er mange steder man kan købe det! Jeg er så glad for at høre, at du er bevidst omkring beskyttet sex! Men jeg har alligevel brug for, at fortælle, at der er andre måder, hvor du kan prøve din lyst af til at starte med :)
Der er mange der starter med, at prøve at røre ved sig selv med fingrene dernede - altså at onanere. Det kan føles rigtig dejligt, hvis ikke lige så dejligt, som sex og sexlegetøj kan! Det er også en super god måde, at lære sin egen krop at kende på og, hvad der føles godt på den. Her kan du jo "på egen hånd" måske få en orgasme, hvilket jo er et godt afløb for dine lyster. Hvis man er lidt usikker på, hvordan man skal røre ved sig selv dernede - så kan du altid kigge i spejlet for at se, hvad du rører og, hvordan.
Her er lidt links som du måske kunne have lyst til at læse:
Jeg kan sagtens forstå din lyst til at prøve, at have sex. Din krop går igennem en stor udvikling lige nu, og det er super sundt at reflektere over! Jeg ved, at der mange derude som har det på samme måde som dig. Når det så er sagt, kan sex også godt være en stor ting - især når det er ens første gang. Det er aller vigtigst, at man føler sig klar og gør det med en person man er tryg ved. Du har masser af tid til at prøve sex af, så du skal vide, at det nok skal ske for dig - og du har ikke travlt. <3
Her et lille link til ting man måske bør vide inden ens første gang:
Selvom det kan føles akavet eller underligt, kunne det være at du skulle tale med en voksen du stoler på om det? Måske endda din mor <3 Det kan være mega svært at navigere i alle ens følelser og lyster i kroppen, så det er altid rart at der er nogen der kan give et god råd med på vejen.
Jeg håber du kunne bruge mit svar <3 Ellers er du altid velkommen til at skrive igen, om stort eller småt!
Knus Filippa