Lidt uerfaren pige, 15 år
14. april 2026
Jeg vil gerne spørge om det er farligt at få i øjnene
Jeg var sammen med en sød dreng og ville så prøve at give ham et bj. Jeg er ikke ret erfaren og havde så sagt at jeg var ikke klar til at han fik afgang i munden og det var også helt fint, han var heller ikke erfaren. Men jeg havde dårligt fået ham i munden før jeg allerede kunne mærke det var nu og jeg nåede kun lige at få den ud før han sprøjtede. Med det resultat at jeg fik det i ansigtet og noget ramte øjenkrogen. Vi fik det tørret af og det havde så heldigvis ikke ramt selve øjet. Han var meget ked af det men jeg er jo ikke sur på den for han kunne jo ikke holde det tilbage. Men jeg vil gerne spørge om det er farligt at få i øjnene for så vil jeg passe extra på en anden gang?

GirlTalks svar
Kære du, tak for din besked! <3
Først og fremmest synes jeg det lyder rigtig dejligt, at du har været intim med en sød dreng. Det lyder som om, at I begge har gjort jer umage for at respektere hinandens grænser. Nogle gange kan det hele godt ske lidt hurtigt, og det er heldigvis også helt okay.
I forhold til dit spørgsmål: sæd i øjet er som udgangspunkt ikke farligt. Det kan godt svie eller irritere lidt og blive lidt rødt, fordi det ikke er noget, øjet er vant til, men det er sjældent noget, der giver skade, især når det, som du skriver, ikke ramte selve øjet. Hvis det en anden gang skulle komme i øjet, er det fint bare at skylle det med vand så hurtigt som muligt.
Det eneste man skal være opmærksom på er, at der, ligesom ved anden sex, i sjældne tilfælde kan være risiko for smitte med kønssygdomme, hvis den anden person har noget. Men hvis I begge er unge og ikke har været sammen med andre, er risikoen meget lille. Så hvis ikke det længere svier eller irriterer dit øje, er der med stor sandsynlighed ikke noget med dit øje, og så er det bare en sjov historie.
Det lyder som om, at I begge håndterede situationen godt, og det er dejligt at høre, at du mærkede efter dine egne grænser, og turde at sige dem højt. Til en anden gang, kan det være, at I skal snakke sammen om, hvad I gør, når han er ved at få udløsning, fx at han selv siger til, så du kan nå at flytte dig i god tid.
Jeg håber mit svar kunne hjælpe dig. Du er altid meget velkommen til at skrive ind igen, enten her på Pigetanker eller på vores Chatrådgivning.
Knus fra Kirstine <3