L.v.m., 14 år
13. april 2026
Jeg kan virkeligt godt li ham. Kan han ikke lide mig? Hvad skal jeg gøre?
Hej
Så jeg spiller badminton men den har dreng. Vi kalder ham "V". Jeg har spillet med ham i over 3 år, så vi kender godt hinanden. Han går ikke på min skole eller noget og vi har aldrig haft en aftale uden for badminton.
Det er længe siden at jeg startede med at have et crush på ham men i de seneste måneder har jeg altså været forelsket i ham.
Jeg har aldrig sagt til ham at jeg kan li ham, men når vi er sammen til træning har vu det altid sjovt og det virker som om han kan lide mig.
Jeg har så skiftet skole efter sommerferien fordi min gamle skole kun gik til og med 6. Klasse.
I min nye Klasse er der så den har pige. Lad os kalde hende "A". Jeg snakker ikke rigtigt med hende.
For ca. 3 uger siden var der så den her tur til Jesper hus for 7. Klasser. Jeg var ikke med. Men det var "A".
Da de kommer hjem fra turen fortæller nogen af dem som jeg snakker med så at " A" og en af hendes venner har mødt to drenge som er venner og de har så været i deres hytter og snakket med dem næsten hele turen.
Jeg tænker ok godt for dem, men så snakker jeg så med en af mine venner som også var med på turen om at jeg skal spille badminton med "V" i weekenden. (V's navn er ret sjældent og der er nemmest ingen der hedder det.) Men min ven siger så at ham som A mødte hedder noget i retning af det som V hedder men hun kunne ikke huske det helt.
Senere finder jeg så ud af at det er "V" som hun har mødt. Jeg bliver overrasket fordi jeg troede at han også godt kan li mig for han bakker mig virkelig op og snakker med mig når vi er til træning og til kamp.
De har været sammen i to weekender i streg og V har også fortalt mig om hende.
Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre?
Jeg kan virkeligt godt li ham, han får mig til at føle at jeg er den bedste person i verden når jeg er sammen med ham.
Kan han ikke lide mig?
Hvad skal jeg gøre???????
Jeg håber i kan hjælpe og at jeg ikke er den eneste som føler mig sådan.❤️❤️
Kh. Den forelskede.

GirlTalks svar
Kære den forelskede <3
Tusind tak for dit fine brev, jeg drømmer mig helt tilbage til at være 14 år og forelsket igen - hvor er det dejligt for dig. Men samtidig kan jeg sagtens forstå den tvivl og forvirring der også opstår. Du skriver, at du håber, du ikke er den eneste, der har det sådan. Det kan jeg love dig for, du ikke er! Der sidder en helt masse piger derude, som vil kunne læse dit brev og spejle sig i den situation, du står i lige nu. Du er absolut ikke alene<3
Jeg fornemmer tydeligt, hvor frustrerende det må føles. Du og "V" har det fantastisk sjovt sammen, og han får dig til at føle dig som noget helt særligt. Og jeg kan sagtens forstå, at det måske giver et lille stik i maven, at han nu er begyndt at ses med "A" og så endda fortælle dig omkring det. Det er bare en rigtig svær situation at stå i, og det er helt okay, hvis det bliver ked af det.
Du spørger, om han slet ikke kan lide dig. Jeg gætter på, at han kan lide dig rigtig, rigtig meget! Det lyder til I har en stærk relation, og han bakker dig op. Men du kan måske tænke over, om det, at han fortæller dig om "A", kunne betyde, at han lige nu ser dig som en virkelig god, fortrolig veninde? Det ved vi selvfølgelig ikke med sikkerhed, for følelser er svære at læse. Men uanset hvad, er det vigtigt, at du passer på dit eget hjerte<3
Har du overvejet, hvad du kan gøre for at beskytte dig selv lidt, når I er til træning? Det er utrolig svært at sige direkte fra over for en, man er forelsket i. Måske kunne du prøve nogle små afledningsmanøvrer i stedet?
• Hvis han begynder at nævne "A", kan du hurtigt skifte emne og spørge ham om noget helt andet.
• Du kan sige med et smil: "Nu skal vi altså lige koncentrere os om at vinde det her sæt!"
• Du kan også altid lige bruge en undskyldning om at skulle binde dine sko eller hente vand, hvis du har brug for en lille pause fra snakken.
Måske kunne du også en dag overveje at være ærlig om dine følelser over for ham, så du slipper for at gå og gætte? Det er helt op til dig, hvad du føler dig klar til.
Selvom jeg desværre ikke kan give dig et klart svar på, om han kan lide dig eller ej, håber jeg, du kunne bruge mit svar til noget<3 Hvis tankerne bliver ved med at køre rundt, er du altid velkommen i Girltalks chatrådgivning, hvor der sidder en masse søde piger klar til at lytte hver dag.
Knus og kram, Vivi<33