Smilla, 13 år
26. januar 2025
Mine forældre ved ikke, at vi har sovet sammen uden tøj på overkroppen. Ved ikke om andre piger gør det samme?
Jeg sov med en ret ny veninde her i juleferien, ja faktisk to gange. Det var første gang vi sov sammen. Første gang forslog hun at vi skulle sove med bar overkrop. Det gav en masse snak frem og tilbage og jeg trode ikke jeg turde men jeg gik med på det alligevel. Det gik godt og anden gang vi skulle sove sammen snakkede vi slet ikke om det, der tog vi bare bare bryster med det samme. Jeg er sikker på at næste gang vi skal sove sammen blir det også bare med bar overkrop uden vi snakker om det. Jeg synes det er gået godt og er glad ved det, jeg føler det har bragt os tætter sammen. Mine forældre ved ikke vi har sovet sammen uden tøj på overkroppen! Ved ikk om andre piger gør det samme? Tænker i det er okay eller er vi måske for unge endnu?

GirlTalks svar
Kære Smilla❤️
Mange tak fordi du har haft lyst og mod til at skrive ind til vores brevkasse og for at dele dine tanker med mig. Hvor er du bare mega sej! Her hos GirlTalk kan vi snakke om alt. Det er ikke altid sikkert, at vi kan komme med en endelig løsning, men jeg vil gøre mit bedste for at hjælpe dig med dit brev.❤️
Det lyder som om dig og din nye veninde har det virkelig godt sammen. Det er virkelig vigtigt at have venskaber hvor man kan være sig selv, og det lyder til at I kan det sammen. Og hvor er det skønt at I fik nogle gode snakke ud af at du prøvede noget nyt, og sov med bar overkrop. Der er absolut intet forkert I hvad I har gjort, hvis du snakker med andre veninder om at sove i bar overkrop, vil de måske have samme reaktion som du havde første gang, det er bare vigtigt ikke at presse andre eller dig selv til at gøre noget man ikke har lyst til eller er komfortable med. Og ikke at dømme andres præferencer eller hvordan deres krop ser ud. Alle kroppe er forskellige, unikke og smukke.
Så længe du føler dig komfortable, hvilket det lyder som, og du er respektfuld for din venindes krop er der absolut intet forkert i at I sover med bar overkrop. Det er en god måde at blive komfortable i ens egen krop også. Og husk at du altid er værdifuld og god nok som du er.❤️
Jeg håber du kan bruge mit svar til at hjælpe dig på rette vej. Hvis det stadig fylder meget i dine tanker, og du har brug for at snakke mere om det eller har flere spørgsmål, er du altid velkommen til at skrive til vores chatrådgivning. Der sidder unge kvinder klar til at chatte med dig hver aften.❤️
Kæmpe kram fra Michelle ❤️