Er det underligt at onanere som 14-årig?
jeg onaner som 14 årig men er det underligt af gøre det og synes det er pinligt af min mor ved det.

GirlTalks svar
Kære Maja <3
Tusinde tak for at du skriver ind til os! Jeg er helt sikker på, at der sidder mange andre med samme tanker som dig <3 Jeg vil prøve at svare på dit brev, så godt jeg kan <3
Det er helt normalt at have lyst til at udforske sin krop og sin seksualitet. Det er en naturlig del af puberteten, og alle går gennem det på et tidspunkt - nogle tidligt, nogle sent. Begge dele er helt okay! <3 Der er ikke nogen bestemt alder for, hvornår man må begynde at onanere. Det er individuelt, hvornår man får lyst til at begynde at udforske sin krop - ligesom det også er individuelt, hvornår man går i puberteten. Så længe det føles rart, og at man ikke overskrider sine egne grænser, er der intet galt i det! <3
Det er helt naturligt, at det kan føles pinligt, at din mor ved at du onanerer. Husk at din mor også ved, at det er helt naturligt, og at hun ikke vil dømme dig for det <3
Jeg indsætter et par links til nogle sider som kunne være relevante for dig at læse <3 Her kan du læse generelt om onani og om hvordan man onanerer:
Jeg håber, at du har kunne bruge mit svar, og at du finder ro i at udforske din krop <3
Og husk at du altid er velkommen til at skrive ind igen eller kontakte GirlTalks chatrådgivning, hvis du har behov for at snakke mere om det eller om noget andet <3
Kæmpe kram fra Julie <3