pigen uden navn, 14 år
21. april 2025
Det har virkelig fået mig til at føle mig grim og klam dernede, og det er gået ud over min selvtillid
Jeg har fået en ny veninde og hun er supersød. I weekenden skulle vi så sove sammen for første gang og jeg havde glædet mig. Da vi skulle sove klædte vi os jo så af og det var første gang vi så hinandens. Jeg roste min veninde meget for hun var meget smuk down there, hun var shaved og helt glat uden stubbe og knupper og sådan. Og hendes revne slutter helt tæt. Som sagt roste jeg hende meget og sagde hun var vildt pæn og sexy. Jeg har så hår forneden og min revne slutter ikke tæt for mine kønslæber hænger udenfor. Hun sagde overhodet ikke noget om mine private dele. Ved da godt jeg ikk er så pæn dernede som hende men kunne hun ikke bare have sagt et eller andet. Hun kiggede bare og så ikke mere. Det har virkelig fået mig til at føle mig grim og klam dernede og det er gået ud over min seltillid. Men i tænker nok jeg tager det for tungt?

GirlTalks svar
Kære du
Tusind tak for dit brev og for at dele dine tanker med os i brevkassen. Det er virkelig sejt og modigt af dig at skrive om noget, der kan føles lidt sårbart – og jeg er rigtig glad for, at du har gjort det. Hos GirlTalk er der plads til alt, og jeg vil gøre mit bedste for at give dig et svar, der kan hjælpe dig videre.
Det lyder virkelig hyggeligt, at du har fået en ny og sød veninde! Det betyder meget at have nogen, man føler sig godt tilpas sammen med.
Det er sødt af dig, at du komplimenterer hendes kønsdele. Det er altid dejligt at få at vide, når andre synes der er noget flot ved én. Når man komplimenterer andre mennesker, er det desværre ikke alle, der tænker over, at give et kompliment tilbage, selvom det nok havde været rart i den situation. Dog betyder det ikke, at din veninde ikke synes at dine kønsdele er flotte. Måske blev hun blev forlegen eller måske tænkte hun bare ikke over, at det ville være rart for dig, hvis hun gav et kompliment tilbage?
Når du skriver, at du ikke synes, du er så pæn forneden, gør det mig lidt trist – for alle kroppe er forskellige, og der ikke findes én rigtig måde at se ud på. Det gælder også for kønsdele. Præcis som vi alle har forskellig hårfarve, hudfarve og næsestørrelse, så ser vi også forskellige ud dernede. Det er helt normalt.
Det er meget almindeligt, at man kan begynde at lægge mærke til nye ting ved sin krop og nogle gange bliver usikker. Det betyder ikke, at der er noget galt med dig. Jeg er sikker på, at du er helt som du skal være.
Jeg håber, mit svar har givet dig noget at tænke over, så du forhåbentligt kan pakke den usikkerhed væk. Husk, at du altid er velkommen til at skrive igen, hvis du har brug for at tale videre, få flere råd eller bare vende noget helt andet. Du kan også skrive til vores chatrådgivning, hvis du har brug for en mere privat snak.
Et stort kram og varme tanker til dig
Kærlig hilsen
Kirstine ❤️