Pige, 16 år
23. juni 2025
Og nu ser jeg ikke andet end ham, og han fylder som en tåge i mit sind
Hej girltak (: Jeg går i niende klasse, og har været venner med denne dreng siden 5. klasse. Jeg er næsten 100% sikker på at han kunne lide mig i 6. Klasse pga flere årsager som tager længe at forklare. Men jeg havde det ikke på samme måde dengang, som han havde. Dog fik jeg det måske til at virke sådan pga medlidenhed, da det var ret tydeligt hvordan han havde det med mig.
Jeg indså så her til vinter at jeg kunne lide ham, og at jeg havde siden sommeren 24, men ikke havde opfanget det, eller måske ikke ville anerkende det. Og måske havde jeg faktisk haft en lille del af mig, som har haft det sådan længe, uden at opdage det.
Han har altid været en meget flirtende person, men kan også være en smule spydig - for sjov. Dog er der mange der ik forstår den type humor han har. Men jeg forstår ham, og han forstår mig. Det har vi også snakket om, og føler det begge to. vi tager begge ikke ting som sarkasme så tungt. Vi har lignende humor, vi har begge to meget kærlighed at give, og har begge oplevet at kunne lide 2 på samme tid.
Jeg er ved at blive sindssyg over at han har været der hele tiden, så mange år, og jeg har aldrig opdaget det. Han har været der, lige under næsen på mig, og jeg så ham ikke. Og nu ser jeg ikke andet end ham, og han fylder som en tåge i mit sind.
(hvilket er temmelig træls når jeg skal fokusere på mine eksamener)
Han har kunne lide 2 piger, den ene ved jeg hvem er. Og han snakker med hende hele tiden, til alle fester ser jeg ham gå op og snakke med hende. mig og hende pigen han kan lide minder så meget om hinanden, det er utroligt. Samme hår farve, samme vennegruppe typer, samme højde, samme sport, samme væremåde. Han har endda kunne lide en pige med samme navn som mig. Men jeg ved ikke om han stadig kan lide hende.
Grunden til at jeg ikke bare kan droppe det, er fordi vi var sammen i flere timer til sidste skoledags festen (Jeg havde fået en del at drikke, så jeg var lidt mere modig den dag) Vi gik rundt arm i arm i en time, gik en tur sammen, dansede, og krammede i flere minutter ad gangen, hvor det var som om hele menneskemængden omkring os forsvandt. Vi var endda tæt på at kysse en gang.
Og jeg har haft mange crushes, men ingen som dette. Jeg har aldrig tænkt på en dreng hver dag, flere gange om dagen. alene, med venner, selv sammen med familie tænker jeg på ham. Som jeg er ved at blive kvalt i det. Det gør mig sindssyg. Han er den eneste dreng jeg har kunne lide som jeg kender. Sådan rigtigt kender, og som kender mig.
Jeg tror gerne jeg vil gøre noget ved det. Men jeg ved ikke hvornår. Hvis jeg sagde det til ham nu på fredag, hvor jeg ser ham til en fest, skal jeg se ham igen, flere gange. Men hvis jeg gør det til dimission og han måske også føler noget for mig, så er det for sent og vi skal på sommerferie, og derefter mig på efterskole og ham på gymnasie.
Jeg har det alligevel lidt akavet med ham nu efter sidste skoledag, og han er ikke typen der fortæller videre, eller dømmer folk for sådan noget. Så måske skulle jeg bare sige det, og så er det ude af mit system, og jeg kan enden komme videre, eller være sammen med ham. Afhængende af hvad han siger. Hvad skal jeg gøre?
Kh en forvirret pige på 16

GirlTalks svar
Kære du <3
Tusind tak for dit modige, ærlige og virkelig gode brev. Du beskriver en masse følelser, som kan virke rigtig overvældende og frustrerende, men de er helt naturlige, og jeg er sikker på, at vi er mange, der har haft det præcis, som du oplever. Så du er ikke alene, og alt hvad du føler er helt normalt <3
Jeg kan godt forstå, at det fylder meget for dig. Når man bliver vild med nogen, kan det både være virkelig dejligt, spændende og helt vildt fantastisk, men samtidig kan det også være så overvældende, vildt forvirrende og faktisk lidt frustrerende.
Det lyder til, at du lige nu er i en proces, hvor du er ved at anerkende og acceptere dine følelser, præcis som de er, og det synes jeg er mega sejt! Det lyder også som om, at der er en ret særlig kemi mellem jer, og at I søger hinandens nærvær og selskab. Jeg læser i dit brev, at du står med en del spørgsmål, som du måske har brug for at finde et svar på, eller i hvert fald blive afklaret med, om kemien, du oplever, også er det, han oplever. Og jeg synes, det er mega sejt, at du gerne vil gøre noget ved det, og måske hive fat i ham og få snakket med ham om de følelser og tanker, du går med!
Uanset hvad du vælger at gøre herfra - om du tager en snak med ham til en fest eller om du lader det gå, så skal du vide, at du er virkelig modig, og at det er mega sejt af mærke efter, ligesom du beskriver. Tag det i det helt eget tempo og husk, at du er helt præcis, som du skal være <3 Ligegyldigt hvordan det ender, så har du mærket noget virkelig vigtigt og du har lyttet til det! Jeg hepper så meget på dig, og jeg ønsker dig alt det bedste <3
Knus og kram Kathrine