Liva , 12 år
8. januar 2025
Jeg har det rigtig svært med mig selv
Hej mit navn er Liva<3
Jeg har det rigtig svært med mig selv, for omk 1 år siden havde jeg spiseforstyrrelse i ca 3 månender. Efter jeg endelig kom over det og havdet fået det bedere, og begyndte at spise igen.
Her for et halv år siden ca startede det igen, jeg gad ikke at spise så meget ogom aftenen så begyndte jeg at lave selvskade..
Jeg er begyndt at spise igen men jeg straffer mig selv mad at lave selvskade. Igen kender til det undtal 2 af mine bedste vininder som også gør det.
Der har været flere natter hvorjeg bare har overvejet at gøre det af mig selv. Men alievel er der noget i mig som stadig sir jeg skal leve videre.
Jeg ved helt æreligt ikke hvad jeg skal gøre. Jeg har prøvet at stoppe med det men det er bare så godt efter jeg får gjort det...
❤️❤️

GirlTalks svar
Kære Liva❤️
Mange tak for dit meget ærlige brev og de tanker, du har været så stærk til at få skrevet ned❤️ Jeg sætter så stor pris på, at du har haft modet til at skrive dit brev og lysten til at dele din situation med mig. Hvor er du bare helt vildt sej❤️
Må jeg have lov til at starte med at skrive, at jeg ville ønske, jeg kunne give dig et kram, da jeg læste dine ord❤️
Jeg kan forstå, at du kæmper med nogle svære ting. Du skriver, at du har været berørt af en spiseforstyrrelse, men du var kommet ud på den anden side og havde fået det bedre. Vidste nogen, at du havde det svært med mad dengang under din spiseforstyrrelse? Jeg læser, at det kun er to af dine veninder, som ved, hvad du kæmper med. Hvis dine forældre eller andre, du føler dig tætte på, ikke ved, hvordan du har det, vil jeg håbe, du snart får fortalt dem om det❤️ Du har allerede vist så meget mod ved at skrive dit brev, så det håber jeg, at du vil vise igen. Det kan være rigtig svært at åbne op om noget meget følsomt og personligt, men jeg kan mærke, at jeg får helt ondt i maven over, hvis du går rundt med det alene❤️ At række ud efter hjælp vil være et råd fra mig til dig, som jeg krydser alt for, at du forhåbentlig følger.
Når du oplever, at det bliver svært med mad, om det er inden, imens eller efter, kunne du måske tænke på, at det er helt naturligt, at din seje krop har brug for mad? Du er så værdifuld❤️ Jeg fornemmer lidt, at det ikke er noget, du selv oplever så meget? Men jeg kan fortælle dig, at du er så meget værd. Du fortjener bestemt at være glad for den, du er, fordi du er en fighter❤️ Så jeg håber, at du vil kæmpe for dig selv og fortsat være modig!
Jeg håber, du kunne bruge mit svar❤️ Jeg sender dig alle de bedste tanker i din retning, for wow hvor er du bare kæmpe sej, Liva❤️  Tak for dig❤️
Mange kærlige hilsner
Barbara❤️