Isabella, 15 år
21. december 2025
Jeg følte mig presset til at have sex med min kæreste
Hej girltalk
Så nu går jeg bare direkte til det. Jeg har en kæreste og vi besluttede os i en weekend at vi skulle prøve at have sex sammen for første gang. Jeg var enormt nervøs op til den dag hvor det skulle ske og havde hele tiden ham i tankerne. Jeg ville jo ikke skuffe ham eller aflyse ved at sige jeg følte mig utryg omkring vi skulle være sammen. Så jeg holdte lavprofil overfor ham. Det skete så vi var hjemme ved ham og vi var sammen han var vildt glad men jeg var nok ikke så glad… under det hele var jeg mega utilpas og havde faktisk slet ikke løst men følte et kæmpe pres fra hans side af. I dag fortryder jeg det sygt meget at vi var sammen jeg var faktisk slet ikke så klar som jeg lige havde regnet med.Tør ikke sige noget til ham eller nogle af mine andre tætte.
Hvad skal jeg gøre? Kan jeg overhovedet gøre noget? Skal jeg sige det til ham eller ej?
Håber du kan hjælpe mig 🙂

GirlTalks svar
Kære Isabella <3
Tusind tak for dit brev! Det er virkelig sejt af dig at dele noget så personligt, og jeg vil prøve at svare på dit brev, så godt jeg kan <3
Det gør mig oprigtigt ked af det at læse, at du har følt dig presset til noget, du egentlig ikke havde lyst til! Det er vigtigt, at du ved, at det ikke er din skyld. Ingen har ret til at presse dig til noget, der føles forkert for dig – dine grænser er vigtige og skal respekteres! <3
Det giver god mening, at du sidder tilbage med en følelse af fortrydelse. Jeg ville ønske, jeg kunne give dig et stort kram og fortælle dig, at dine følelser er helt forståelige! <3 Du har gjort det bedste, du kunne i en situation, der var svær og forvirrende! Når man er forelsket eller gerne vil føle sig ønsket og elsket, kan man komme til at gå med på noget, som bagefter ikke føles rigtigt, og det er helt menneskeligt <3
Hvis du en anden gang står i en lignende situation, vil jeg gerne minde dig om, at du altid har ret til at sige nej. Også selvom nogen bliver kede af det, sure eller prøver at få det til at lyde som kærlighed! Det er tydeligt at mærke, at du har haft svært ved at sige nej, og det forstår jeg virkelig godt - det kræver øvelse <3
Mit råd til dig: hvis du har mod på det, synes jeg helt klart at du skal tage en snak med ham, hvor du fortæller ham, at du følte at dine grænser blev overskredet, og at du har haft det dårligt med det efterfølgende. På den måde kan du få lettet dit hjerte og forhåbentlig forhindre, at det sker igen!! <3
Det kan måske også hjælpe dig at tale med nogen om det – en voksen, du har tillid til, en god veninde eller en rådgiver. Hos GirlTalk kan du altid skrive anonymt med rådgivere, som lytter uden at dømme! <3
Du er ikke alene. Du er ikke forkert. Du fortjener kærlighed og respekt <3 Du gjorde det bedste, du kunne i situationen, og det er aldrig for sent at mærke efter og sætte grænser! <333
Du er altid meget velkommen til at skrive ind igen eller tage kontakt til GirlTalks  chatrådgivning, hvis du har brug for at tale mere om det – eller om noget helt andet <3
Kæmpe kram fra Julie <3