Jeg har så mange tanker, det er alt fra famillie problemer til hvordan jeg har det med mine venner
Hej Jeg er en pige på 15 år og har brug for hælp.
Jeg har så mange tanker, det er alt fra famillie problemer til hvordan jeg har det med mine venner.
Jeg kan ikke altid lide og være herhjemme, dere r for mange ting der sker. Der ikke rigtig nogen der forstår mig herhjemme, det er også svært at være herhjemem fordi jeg kender en herhjemme der har prøvet at tage sit eget liv (det er blevet løst og personen får den hjælp der skal bruges) men når jeg så får at vide jeg blandt andet er en af grundene til det er det bare en lille tanke jeg ikke kan få væk om at jeg ikke er god nok, jeg er så dårlig jeg har været med til at en person ville væk herfra. Jeg ved godt det måske ikke helt er min skyld men tanken er der stadig.
Nå jeg er sammen med mine venner er jeg for det meste glad og har det godt i gruppen/grupperne, Jeg er tit sammen med en veninde, men nu er vi tre og det er også helt fint fordi vi har det godt (den 3 veninde hun var ikke altid i skole så vi var ikke så tætte som de 2 var) Men hvis vi kalder dem for Hanne og Rikke så er det rikke der ikek så tit var i skole. Men de bor i samme by og jeg bor ca 6 km væk, og det kan godt blive lidt problematisk fordi de kan tit være sammen hvor jeg så ikke kan være der. Så det ikke så tit jeg bliver spurgt om jegf må være med, det mest mig der spørger om de vil være sammen. Der var blandt andet for nyligt hvor at jeg spurgte om de kunne være sammen, hvor "hanne" sagde at hun havde snakket med "Rikke" om at vi ikke kunne være ved hanne og at hanne alligevel skulle op til tikke men rikke måtte ikke have flere på besøg. Det kan godt gøre så at jeg får en masse tanker og ikke helt hvad jeg skal gøre med alle tankerne. For vil de være sammen med mig? Når vi er sammeb er det jo rigtig godt men det mest bare dem. Jeg ved det er en risiko når man mest er 3 sammen men jeg ville bare ønske de ville sørge for at jeg også blev inkluderet, for jeg prøver selv at blive inkluderet men det ikke altid det nøtter.

GirlTalks svar
Kære Ida❤️
Mange tak fordi du har haft lyst og mod til at skrive ind til vores brevkasse og for at dele dine tanker med mig. Hvor er du bare mega sej! Her hos GirlTalk kan vi snakke om alt. Mange andre piger derude sidder med de samme tanker som dig, og kan igennem dit brev også få besvaret nogle af deres spørgsmål, så det er bare mega sejt at du har haft lyst til at skrive ind til os.❤️
Jeg kan fornemme dit behov for hjælp og at du lever i en hverdag som gør dig lettere utryg. Jeg vil anbefale dig at fortælle til en voksen at du gerne vil have hjælp, da en psykolog eller andet måske ville kunne gavne dig, til at få mere ro i din hverdag. Det liv du beskriver i dit hjem lyder nemlig til at gøre dig urolig. Har du mulighed for at snakke med en voksen i skolen eller en forælder omkring dette?
Jeg forstår godt at det med en som ville tage sig liv fylder for dig, og du har helt ret i at du ikke var den eneste grund, depression og disse tanker skyldes ikke kun af en person, men af mange ting, og det er godt at hører de har det bedre og har fået hjælp. Det er selvfølgelig fuldt forståeligt at din viden omkring dette stadig påvirker dig.
Det er selvfølgelig svært for mig at sige hvad Rikke og Hanne tænker. Noget jeg vil minde dig om er at vi ikke er ansvarlige for hvad andre tænker og gør, vi er kun ansvarlige for vores egne handlinger. Med det i tankerne, er det så muligt at du tager en snak med dine venner? Jeg forstår godt det kan være grænseoverskridende, men at tage snakken kan ofte løse meget. Det kan hjælpe dig til at vide hvad de tænker, måske I har brug for at sætte grænser omkring nogle ting, så jeres venskab kunne blive bedre?
Det kunne være at vores gruppeforløb EmpowR, kunne være relevant for dig at deltage i? Det kunne også være du kunne have lyst til at begynde til en fritidsaktivitet hvor du kan få opbygget nye fællesskaber og nye venner?
Husk at du altid er værdifuld og god nok som du er.❤️
Jeg håber du kan bruge mit svar til at hjælpe dig på rette vej. Hvis det stadig fylder meget i dine tanker, og du har brug for at snakke mere om det eller har flere spørgsmål, er du altid velkommen til at skrive til vores chatrådgivning. Der sidder unge kvinder klar til at chatte med dig hver aften.❤️
Kæmpe kram fra Michelle ❤️