Hende den forvirrede, 19 år
26. januar 2025
Jeg ved virkelig ikke, hvad jeg skal gøre for at få ham til at vælge mig, og jeg ved heller ikke, hvad jeg skal gøre ved mit selvværd
Hej GirlTalk
Jeg mødte en fyr i byen for et par uger siden. Vi fik bare øjenkontakt og så kom han hen og begyndte at snakke med mig, jeg har aldrig før oplevet at en fyr var sådan. Vi faldt hurtigt i snak og jeg spurgte om hans snap inden han tog hjem kort tid efter. Efter den aften begyndte vi at snappe en del og vi skrev endda også sammen. Efter to uger var jeg i byen igen, hvor vi havde snakket lidt om at mødes, vi mødtes og stod alene udenfor og snakkede og kyssede lidt. Han sagde at han gerne ville være sammen med mig en af dagene, men allerede dagen efter svare han mig næsten ikke? Og han var altså virkelig en sød fyr som var nede på jorden. Jeg er begyndt at tænke på om jeg ikke er pæn nok, ikke lige så pæn som de andre piger. Jeg har akne og er heller ikke lige så tynd som de fleste piger. Han er virkelig en flot fyr og han er 1,5 år ældre end mig. Jeg ved virkelig ikke, hvad jeg skal gøre for at få ham til at vælge mig og jeg ved heller ikke, hvad jeg skal gøre ved mit selvværd.
Venlig hilsen hende den forvirrede..

GirlTalks svar
Kære dig<3
Tak for dit fine brev og for, at dele dine tanker<3 Jeg er sikker på at der sidder mange som kan genkende sig selv i det du beskriver, så du er bestemt ikke alene om disse følelser!
Først og fremmest vil jeg sige, at det lyder virkelig dejligt, at du har fundet en sød fyr og at i har delt nogle dejlige øjeblikke sammen<3 Det er altid så svært at vurdere hvordan den anden føler, og det kan skabe en masse usikkerhed, hvilket er helt naturligt og forståeligt! Det bedste at gøre ved den usikkerhed ift. hvor han står, er nok at spørge ham eller på anden måde forsøge, at finde ud af om han er interesseret på samme måde som dig. Man kunne måske enten foreslå ham at mødes en dag, og ud fra hans reaktion eller svar på det, få en følelse af hvordan han føler? Eller man kunne spørge ham lige ud enten på snap, eller hvis i støder ind i hinanden igen i byen<3
Du skriver at han næsten ikke svarer, og det tænker jeg absolut ikke at det har noget at gøre med at du ikke er både sød og smuk<3 Det kan være, at han er lige så usikker på dig, som du er på ham, og derfor han måske også holder lidt tilbage. Det kan selvfølgelig også være, at han bare ikke søger noget seriøst lige nu, men derfor tænker jeg alligevel, at det er helt fair at du mærker efter hvordan du har det med ham, og vurdere om du har brug for noget afklaring for din egen skyld<3
Du fortjener, at finde en som viser dig lige så meget interesse som omvendt, og som ikke skaber usikkerhed i dig<3 Og hvis han ikke kan tilbyde dig det, så tænker jeg måske heller ikke at det er værd, at kæmpe for hans opmærksomhed - der skal nok være en anden som værdsætter dig for den du er<3 Det vigtigste i et forhold er ikke ens udseende, men hvordan man er som person, og hvordan man sammen bidrager med noget positivt til hinandens liv<3 Det lyder dog meget nyt, og kunne jo sagtens ændre sig, hvis han også finder ud af at du er interesseret i ham. Det er ikke altid de opfatter de signaler man sender, så du må prøve dig lidt frem evt. ved at skrive og spørge mere ind på snap, eller noget helt andet som føles rigtigt for dig<3
Hvis du har mod på det, så tænker jeg at kommunikation er vejen frem! Både så du selv kan få noget afklaring og så han måske kan blive klar over hvor du står<3
Og husk at du er perfekt som du er<3 Vi har alle vores usikkerheder og vi er vores egen største kritiker! Du fortjener at være sammen med en som værdsætter hele dig, og ikke kun dit udseende<3
Jeg håber at du kunne bruge mit svar til noget, og uanset hvad er du altid velkommen til at skrive ind til GirlTalks rådgivning, hvis du har brug for at skrive mere om det eller noget helt andet<3
De største knus, Emilie<3