Jeg føler mig presset derhjemme og får hverken kærlighed eller støtte
Føler mig ik det værd føler mig presset derhjem det svært for ingen kærlighed eller støtte prøver at gør alt rigtig men ligemeget hvad så er det forkert “åbenbart”

GirlTalks svar
Kære søde dig <3
Tusinde tak for at du skriver ind til os! Jeg er helt sikker på, at der sidder mange andre med samme tanker som dig <3 Jeg vil prøve at svare på dit brev, så godt jeg kan <3
Du skriver, at du ikke føler dig det værd, at du er presset derhjemme, og at det er svært, fordi du ikke oplever hverken kærlighed eller støtte. Du prøver, at gøre alt rigtig, men lige meget hvad du gør, føles det, som om det er forkert. Jeg får helt ondt i maven, når jeg læser dit brev! Jeg kan godt forstå, at du føler dig overvældet og ked af det!
Først og fremmest vil jeg slå fast: Du ER noget værd! Din værdi afhænger ikke af, hvor meget du præsterer, hvor god du er til at "gøre alting rigtigt", eller hvordan andre behandler dig. Din værdi ligger i, at du er dig - et menneske med følelser, behov og drømme, som fortjener kærlighed, respekt og tryghed! <3
Det er enormt hårdt at føle sig utilstrækkelig i sit eget hjem - det sted, der burde være det tryggeste. Det er ikke din skyld. Det er aldrig dit ansvar at gøre dig "værdig" til kærlighed eller støtte. Det burde du få helt naturligt, bare fordi du er dig! <3
Mange unge i din alder oplever pres - fra familie, skole, job, samfundet og ikke mindst dem selv. Og når man oveni det ikke føler sig set eller rummet derhjemme, kan føles helt uoverskueligt. Sådan skal ingen gå rundt og have det! <3
Hvis du har mulighed for det, kan det hjælpe meget at tale med nogen udenfor hjemmet. Måske en ven, en lærer eller en psykolog. Du behøver ikke at klare det hele selv. Du fortjener hjælp og støtte <3
Jeg sender dig de varmeste tanker og husk at du altid er velkommen til at skrive ind igen eller kontakte GirlTalks chatrådgivning, hvis du har behov for at snakke mere om det eller om noget andet <3
Kæmpe kram fra Julie <3