Soph, 15 år
6. februar 2026
Jeg føler mig ikke på bølgelængde med dem, jeg går i klasse med
Hej Girltalk
Jeg føler at jeg er en del af den forkerte venne gruppe. Jeg vil gerne være til fester og have det sjovt og sådan noget men jeg føler at jeg går i den forkerte klasse. Altså de piger der går i min klasse er virkelig søde og jeg kan godt lide dem, men de er bare overhovedet ikke på samme bølgelængde som jeg er. Jeg var til en fest hos en af mine sådan “veninder”. Vi var ret tætte på et tidspunkt, men sådan hun er blevet populær, og jeg er kommet i en klasse uden de populære. Jeg tænker rigtigt meget over hvordan jeg sygt gerne vil være en del af dem der går til fester men jeg kan ikke rigtigt finde på noget jeg kan gøre. Jeg kan jo ikke spørge dem for jeg er jo ikke rigtigt venner med dem.
Jeg føler mig bare lidt malplaceret i forhold til hvad jeg gerne vil og hvad alle dem omkring mig vil.
Jeg håber i kan hjælpe. Mange tak❤️

GirlTalks svar
Kære Soph <3
Tusinde tak for dit fine brev! Det er så modigt af dig at åbne op på den måde <3 Jeg vil svare på dit brev, så godt jeg kan <3
Jeg forstår godt, at du kan føle dig lidt malplaceret! Det kan være mega frustrerende at stå et sted, hvor man egentlig godt kan lide dem, man er sammen med, men samtidig mærker, at man savner noget andet – en anden energi, nogle andre oplevelser, måske lidt mere fest og spontanitet. Det er vigtigt for mig at fortælle dig, at der hverken er noget galt med dig eller med din klasse! Dine behov og ønsker er ved at ændre sig, og det er helt okay! <3
Jeg forstår også god, at det kan gøre ondt, når én man engang var tæt på pludselig er blevet en af de populære. Det kan føles som om, man er blevet efterladt - og det er ikke spor rart! <3
Mit råd til dig: Måske er der nogen uden for din klasse – gennem fritidsinteresser, veninder til veninder, eller sociale arrangementer – hvor du kan møde folk, der er mere på din bølgelængde. Det behøver ikke være, at du pludselig bliver en del af de populære. Og selvom det føles grænseoverskridende, så må du faktisk godt række lidt ud! Det kan være så simpelt som at være mere åben, sige ja når der er noget, eller tage initiativ til små ting. Venskaber og invitationer opstår sjældent af sig selv – de vokser langsomt <3
Jeg håber, at du kunne bruge mit svar til noget. Og husk, at du altid er meget velkommen til at skrive ind igen eller tage kontakt til GirlTalks chatrådgivning, hvis du har brug for at tale mere om det – eller om noget helt andet <3
Kæmpe kram fra Julie <3