Jeg har lige haft mit første kys, og det var så akavet
Hej girltalk jeg har lige haft mit første kys og det var så akavet og det var med min første kæreste og han har kyset mig et par gange efter det men jeg synes stadig det er vildt akavet og helt tante kys agtigt hvad skal jeg gøre.

GirlTalks svar
Det er helt normalt, at de første kys kan føles lidt “tantekys-agtige”. Når noget er nyt, bliver man ofte meget bevidst om sig selv og kommer til at tænke: Gør jeg det rigtigt? Ser det mærkeligt ud? Hvad gør jeg med hænderne? Alle de tanker kan gøre, at man spænder op, og så føles det hurtigt akavet! Det betyder ikke, at der er noget galt med dig eller med jeres kemi! <3
Kys bliver som regel bedre, når man føler sig mere tryg og tør slappe af i det. Det behøver ikke være som på film. Det må gerne være blidt, kort og lidt forsigtigt i starten. I lærer hinanden at kende, og det tager tid at finde en rytme, der føles naturlig for jer begge <3
Prøv at fokusere mere på følelsen end på teknikken. Giv dig selv lov til, at det gerne må være nyt og lidt kluntet. Det vigtigste er, at det føles rart og trygt for jer <3
Jeg håber, at du kan bruge mit svar til noget <3 Du altid er velkommen til at skrive ind igen eller kontakte GirlTalks chatrådgivning, hvis du har behov for at snakke mere om det eller om noget andet <3
Kæmpe kram fra Julie <3