Jeg gad virkelig godt at få nye veninder, men jeg ved bare ikke hvordan eller hvor.
Jeg gad virkelig godt at få nye veninder, men jeg ved bare ikke hvordan eller hvor jeg kan danne nye venskaber.
Jeg går på et lille handelsgymnasium, og her går ikke mange piger på hele skolen, så jeg vil gerne søge andre steder, men har brug for hjælp til hvordan og hvor🙏

GirlTalks svar
Kære Hanna <3
Tusinde tak for dit brev! Hvor er det bare modigt af dig at skrive herind <3 Der er rigtig mange der ønsker at få nye venskaber og fællesskaber, men det er ikke altid noget, der bliver talt højt om. Så allerede der viser du styrke! <3
Du skriver, at du går på et lille handelsgymnasium, hvor der ikke er så mange piger. Det er helt naturligt, at det derfor har været svært at finde veninder. Som du skriver, kan det derfor være en god ide at kigge andre steder hen end gymnasiet.
En god måde at starte på er at tænke over, hvad du selv kan lide <3 Venskaber opstår ofte nemmest, når man mødes om noget fælles. Det kan være sport, dans, yoga eller måske en løbeklub. Det kan også være kreative ting som keramik, maling eller andre små kurser. Mange byer har også ungdomsklubber, hvor man automatisk kommer i snak, fordi man laver noget sammen. Når man deler en aktivitet, føles det mindre akavet at starte en samtale, fordi man allerede har noget at tale om <3
Du kan også prøve at bruge sociale medier. Her er det dog vigtigt for mig at sige, at du skal huske at være kritisk og passe på dig selv! <3 Der findes mange lokale grupper, hvor unge piger søger nye veninder i deres by. Faktisk sidder der ofte flere, end man tror, og håber på præcis det samme. Måske kunne du selv skrive et opslag om, at du gerne vil mødes til en gåtur, en kaffe eller en træning. Det kan føles grænseoverskridende, men det kan også være starten på noget virkelig godt <33
Jeg vil råde dig til at prøve at se det som en proces i stedet for et problem! Du mangler ikke veninder, fordi du er forkert! Du mangler bare de rigtige rammer for møde dem, og det skal du nok få <3
Jeg håber, at du kan bruge mit svar til noget <3 Du altid er velkommen til at skrive ind igen eller kontakte GirlTalks chatrådgivning, hvis du har behov for at snakke mere om det eller om noget andet <3
Kæmpe kram fra Julie <3