Hvordan fortæller jeg min familie jeg tror jeg har angst eller en anden diagnose
Hvordan fortæller jeg min familie jeg tror jeg har angst eller en anden diagnose for jeg har taget en masse teste som har været sådan 8/10 ,45/55,87/100 som viser at jeg ret sikkert har det eller sådan noget fordi jeg stoler ikke rigtigt på min mor og min søskende ville gøre grin med mig

GirlTalks svar
Kære Ziva
Jeg vil starte med at sige tak, fordi du skriver ind og deler dine tanker med os. Det er sejt, at du rækker ud, og jeg forstår, at det er en svær situation, du står i <3
Det er rigtig godt, at du lytter til dig selv og dine følelser. Selvom online tests kan give en idé om, hvad du oplever, er det vigtigt at huske, at de ikke kan stille en rigtig diagnose. Det vil derfor være en rigtig god idé at række ud til en, du føler dig tryg ved, eller en læge/psykolog, som kan hjælpe dig med at få afklaret nogle ting og sørge for, at du får den støtte, du har brug for.
Jeg kan mærke, at jeg får helt ondt i maven, når du fortæller, at du ikke stoler på, at din mor eller søskende vil støtte dig. Hvis din familie ikke reagerer, som du håber, så husk, at det ikke betyder, at dine følelser ikke er vigtige.
Jeg håber, du finder en måde at få den støtte, du har brug for <3 Du må altid skrive ind til os igen, hvis du har flere spørgsmål. Du kan både kontakte vores chatrådgivning eller brevkassen. Vi vil rigtig gerne lytte og give gode råd <3
Mange knus
Rikke