Victoria, 12 år
4. december 2025
Er det mærkeligt, at jeg har haft orgasmer siden jeg var lille
Er det underligt at jeg har haft orgasmer siden jeg var 5 eller 6 år gammel

GirlTalks svar
Kære du,
tusind tak for dit brev - det er så sejt og modigt af dig, at du skriver herind. Rigtig mange har brug for nogle at spejle sig i, og det at du skriver ind, kan hjælpe netop med det <3
For det første, så er orgasmer noget så normalt. Alle vil formentligt komme til at opleve det på et tidspunkt i deres liv. Det kan være forbundet med super mange ting - og blive oplevet på mange forskellige måder <3
Som barn sker det helt automatisk, at ens sanser vil blive stimuleret, og dermed bliver ens kønsdele også påvirket af det. Måske man kan mærke noget der kilder, hvis man cykler eller ved at udføre nogle gymnastikøvelser. Det er alt sammen normalt, og en del af ens udvikling <3 Så det er muligt, at man fra barn af, kan have oplevet orgasmer eller "mini-orgasmer"/nydelsesmomenter.
Så nej, det er ikke underligt <3 Nu du er ældre, kan det måske også hjælpe dig lidt med at udforske din seksualitet og krop - når du er klar på det <3
Jeg håber, at mit skriv har givet dig noget klarhed til dit spørgsmål <3
Kæmpe knus, Mille <3