Jeg er forelsket i en dreng, som også er forelsket i mig. Men jeg er bange for, at han stadig har følelser for en anden pige
Jeg er forelsket i en dreng, som også er forelsket i mig. Men jeg er bange for at han stadig har lidt følelser for en pige som der nok stadig væk kan lide ham og som han har haft noget med. De har været sammen et par gange før, men hvergang har hun dumpede ham eller udnyttet ham, og når hun kedet sig gik hun tilbage til ham. Men han er seiøst jordens sødeste dreng, og så godhjertet så han blev jo glad når hun kom tilbage fordi så tænkte han jo at de kunne starte på en frisk. Men nu har han mig, og jeg behandler ham ordenligt og det er han også glad for. Jeg håber på at vi kan blive mere, fordi jeg kan så godt lide ham. Vi har ikke sagt til nogen at vi har noget, fordi vi syntes at det er lige tideligt nok. Men hende pigen han har haft noget med bliver ved med at skrive til ham, og sender en gang i mellem hjerter. Han siger også at det er pisse irreterende, men aflligevel siger han ikke det til hende. Og det er det der for mig til at overtænke, fordi hvis det virkelig var så irreterende hvorfor siger han så ikke bare fra? Og siger " Ville du ik nok lade vær, jeg kan ikke lide dig mere." F.x.
Så hvordan kan jeg fortælle ham at jeg overtænker, fordi jeg har ikke lyst til at blive til mere hvis han stadig kan lide hende..

GirlTalks svar
Kære V,
Tak fordi du har lyst til at skrive ind og dele dine tanker med mig. Det lyder som om, at det fylder meget for dig (hvilket er helt forståeligt!) - så godt at du kommer ud med det her <3
Når jeg læser dit brev, er det helt tydeligt for mig, at du er rigtig vild med ham! Det er jo dejligt, og det lyder til, at han også er rigtig vild med dig. Det er virkelig skønt, og det varmer at læse, hvordan du beskriver, at du behandler ham ordentligt og passer på jeres relation. Det er vigtigt, og det siger også noget fint om dig, at du reflekterer så meget over det hele.
Jeg kan dog også læse mig til, at det er en lidt kompliceret situation at stå i! Det giver mega god mening, at du begynder at overtænke, når hun stadig skriver til ham - især med hjerter og det hele. Du vil ham jo kun det bedste, og det kan være virkelig hårdt at gå med den usikkerhed, når man har de følelser. Samtidig læser jeg også, at han egentlig giver udtryk for at det også irriterer ham, men ikke gør noget ved at ændre det. Det kan jeg godt forstå, må være forvirrende og måske stikke lidt! Hvis jeg var i din situation, havde jeg nok også tænkt: Er der stadig noget der? Og er jeg den eneste, han har følelser for?
Men søde V, du er hverken forkert eller for meget pga. dine følelser. De er mere end naturlige og du er slet ikke alene i at have det sådan. Du skal føle dig tryg i jeres relation, for det fortjener du. Du har al ret til at ville vide, hvor han står i, specielt hvis I er ved at opbygge noget mere seriøst sammen.
Mit bedste råd til dig, ville simpelthen være, at snakke med ham om det <3 Ud fra dit brev, kan jeg høre, at han er en sød og godhjertet dreng. Derfor er jeg sikker på, at han ville tage rigtig godt imod dine følelser. Hvis jeg var dig, ville jeg være ærlig om mine følelser, uden at det virker som en anklage.
Mit forslag ville være: “Jeg kan mærke, at jeg overtænker nogle ting, især når hun stadig skriver til dig og du ikke siger fra. Det gør mig usikker omkring, om du er helt ovre hende. Jeg har ikke lyst til at trække mig, men jeg har brug for at vide, at det vi har, er ægte og kun mellem os.”
Her viser du både en sårbar side af dig selv, men også at du har brug for hans ærlighed. Og det er mere end forståeligt, at du har brug for afklaring <3
Kære V, du lyder som et skønt og varmt menneske - og du skal behandles godt og føle dig tryg i jeres relation! Jeg håber mit brev har kunne hjælpe dig, ellers er du altid velkommen til at skrive ind igen <3
Stort knus, Filippa