Jeg får ingen opmærksomhed og det gør mig lidt ked af det
Jeg har tre rigtig gode veninder som jeg er superglad for. Mit problem er at de er meget udviklet og det er jeg ikke. De har alle tre store struttende bryster og derfor bruger jo de jo selfølglig push-up og nedringede bluser så de kan vise dem frem, det havde jeg jo nok også selv gjort. Problemet er at når vi så sidder sammen eller går sammen så får de al opmærksomheden fra drengene og for den sags skyld fra nogen piger og alle stirer ned i deres kavalergang (hedder det vidst). Jeg får ingen opmærksomhed og det gør mig lidt ked af det. Hvad skal jeg gøre?

GirlTalks svar
Hej T.B <3
Tak for dit brev - jeg kan virkelig godt forstå, at du synes, det er svært. Når man er i puberteten, kan det føles som om, alle omkring én pludselig ændrer sig, og det er helt normalt at sammenligne sig selv med sine veninder.
Kroppen vokser i forskelligt tempo, så det er helt normalt, at nogle får bryster tidligt, mens andre først får dem senere. Det at dine veninders kroppe allerede har udviklet sig, betyder ikke at din krop ikke kommer til at udvikle sig.
Jeg kan godt forstå, at det kan føles hårdt, når det virker som om, drengene (og andre) lægger mest mærke til dine veninder. Men den slags opmærksomhed handler mest om deres kroppe lige nu og ikke om, hvem de er inderst inde. Den opmærksomhed, du får for den du er, betyder faktisk meget mere i længden.
Din krop er præcis, som den skal være lige nu. Pubertet ser forskelligt ud fra person til person, og den kommer når den kommer, og det er helt normalt ikke at udvikle sig i takt med sine veninder. Den opmærksomhed, der betyder noget, er den, der handler om dig som person. Du er ikke alene om at have det sådan her - rigtig mange piger på din alder i puberteten, går med de samme tanker.
Jeg håber mit svar hjalp dig lidt på vej.
Knus Kirstine <3