Hvordan får jeg mod til at stå ved mig selv og sige sandheden?
Jeg er lige blevet student efter en fantastisk gym.tid. Og vi har self haft de fedeste fester her, siden vi fik huen på. Jeg var så til fest lidt i udkanten af byen i sådan en nedlagt landbrugsejendom hvor vi festede i laden og der var sygt mange mennesker. Jeg havde fået lidt (meget) rigeligt og følte jeg måtte have noget luft og da det var ved at blive lyst spurgte jeg en af de andre piger om vi ikke skulle gå en lille tur. Hun var også ret vissen og ville godt med så vi vaklede ud over sådan en mark til en bakke hvor vi så sad og kiggede på solen der stod op. Det var faktisk ret romantisk (og koldt!) Vi sad så og snakkede og vrøvlede og sammenlignede studenterhuer og hvilke mærker vi havde fået og snakkede så om at vi ikke havde fået sik-sak-lynet endnu (sex med huen på). Vi var jo fulde og sad så og snakkede om at det måtte vi jo gøre noget ved og den anden pige trak så trusserne ned. vi havde begge to kjole på og jeg gjorde så det samme. Vi sad så og kyssede mens vi onanerede hinanden til orgasme. Jeg havde måske troet det ville være lidt klamt at røre en anden pige i skeden men det var det faktisk ikke. Det var sjovt og jeg fortryder faktisk ikke. Da vi var færdige gik vi tilbage til de andre. Siden har jeg jo så lavet sik-sak-mærket og de andre piger spørger jo så hvem det var med, men jeg har bare sagt Ja, det ku' I li' at vide! Jeg har faktisk lyst at sige det var med en pige (altså uden at nævne hvem) og jeg føler mig lidt kujonagtig over at jeg ikke har gjort det. for jeg skammer mig jo ikke over det og tror da ikke det er vildt usædvanligt? Jeg skal jo også være sammen med mange af de andre piger her det næste år hvor vi har sabbatår og hader enlig at gå rundt med en hemmelighed for jeg er jo ikke flov over det og jeg synes det var en god oplevelse og jeg hader hvis jeg skal gå og skamme mig. Hvordan får jeg mod til at stå ved mig selv og sige sandheden. Det betyder jo ikke jeg er til piger- Jeg har jo også været med drenge men det var bare en god oplevelse der på bakken. Den anden pige har heller ikke sagt til andre hvem der er skyld i sik-sak-lynet. Jeg tænker faktisk en del over det.

GirlTalks svar
Kære studinen
Først og fremmest vil jeg bare sige hvor sejt, jeg synes, det er, at du skriver ind. Det er totalt cool, at du har mod på at dele den her oplevelse og de tanker, der følger, og jeg tror, at mange piger med lignende oplevelser eller tanker herom, vil kunne spejle sig i din fortælling.
Det lyder som om, du har haft en god og dejlig seksuel oplevelse, og jeg kan godt forstå, hvis du både sidder tilbage med en lyst til at være ærlig overfor dine veninder og fortælle om oplevelsen, men at du måske også er nervøs for, hvordan det bliver modtaget.
Èn ting vil jeg gøre helt klart: du er på ingen måde forkert for at have været sammen med en pige, og ligeledes er det helt okay at holde det for dig selv - det er slet ikke "kujonagtigt". Du skylder ikke nogen en forklaring, og det er dig der bestemmer. Men samtidigt kan jeg også godt forstå, hvis du har lyst til at dele det med dine veninder, fordi, som du selv skriver, er det overhovedet ikke usædvanligt at være sammen med en pige og jo bare dejligt, at du nød det og havde en god oplevelse.
Rigtigt mange oplever i løbet af deres liv at være tiltrukket eller have intime oplevelser med andre af samme køn, og det betyder slet ikke nødvendigvis, at det skal definere ens seksualitet eller at man skal have en særligt etiket på sig. Du er god nok, som du er, og der er ikke én rigtig måde at være på. Dét der gælder, er, hvordan det føles for dig.
Du spøger, hvordan du får mod til at sige sandheden. Et konkret råd kunne være, først at fortælle det til en tæt veninde, som du føler dig mere tryg ved, og mærke hvordan det føles. Så kan du bagefter mærke, om du har lyst til at fortælle det til flere, eller om det var nok, at fortælle det til hende. Men husk, at du ikke skylder nogen noget, og du har ret til at være ærlig på dine egne vilkår. Du bestemmer!
Hvis du skulle have lyst til at snakke mere om det eller har brug for flere råd, er du altid velkommen til at kontakte GirlTalks chatrådgivning eller skrive endnu et brev. Vi er altid klar til at lytte❤️
Jeg sender dig et kæmpe kram!
Kærlig hilsen
Anna❤️