Endelig fik jeg så taget mod til mig og fik fortalt hende sådan indirekte, hvordan jeg havde det
Jeg har meget længe haft et godt øje til en pige fra parallelklassen. Endelig fik jeg så taget mod til mig og fik fortalt hende sådan indirekte hvordan jeg havde det. Vi snakkede så lidt frem og tilbage og hun sagde hun lige havde brug for at tænke. Så gik der ret lang tid og jeg havde faktisk så småt opgivet men så kom hun pludslig og sagde hun gerne ville sove med mig i weekenden. Det gjorde vi og jeg gav virkelig alt af mig selv og gjorde mig utroligt umage. Jeg synes også det var gået rigtig godt og var da sikker på det også havde været godt for hende for det gav hun da højlydt udtryk for men så kom hun så i går og sagde at det var alligevel ikke noget og resten af dagen og i dag har hun dårligt set til min side. Jeg er virkelig ked af det og såret og tænker på hvad jeg har gjort galt.

GirlTalks svar
Kære Stenbukken
Tusind tak for dit brev og for at dele dine tanker her i brevkassen. Jeg er rigtig glad for, at du har skrevet ind – det kræver både styrke og mod at sætte ord på noget, der kan føles svært. Her i brevkassen – og hos GirlTalk generelt – er der plads til alt, og jeg vil gøre mit bedste for at give dig et godt og omsorgsfuldt svar.
Først og fremmest: Hvor er det sejt, at du har turdet åbne op omkring dine følelser for pigen fra din parallelklasse. Det kan være hårdt at gå rundt med sådan nogle følelser alene, og nogle gange hjælper det at få dem sagt højt, så man kan finde ud af, om det er noget, man skal gå videre med – eller noget, man skal give slip på.
Det lyder rigtig ubehageligt, at hun har sagt, hun ikke længere er interesseret, og at hun ovenikøbet ikke anerkender dig længere. Jeg forstår virkelig godt, hvis det har gjort dig ked af det. Samtidig er det så vigtigt, at du ikke slår dig selv i hovedet over, hvad du måske har gjort forkert, eller hvorfor det ikke blev til mere. Du har – som du selv skriver – gjort dit allerbedste. Og mere kan man faktisk ikke gøre.
Hvis du går med mange ubesvarede spørgsmål, kan du overveje at spørge hende direkte, hvorfor hendes følelser har ændret sig. Men husk: Uanset hvad hun måtte svare, så er der intet galt med dig. Du er lige præcis, som du skal være. Nogle gange passer man bare ikke sammen, og det er helt okay. Det vigtigste er, at du ikke står alene med dine følelser – tal med nogen, du stoler på, måske en ven eller et familiemedlem. Det kan virkelig gøre en forskel, når man har ondt i hjertet.
Og selvom det måske ikke føles sådan lige nu, så vil der med tiden komme en ny, sød person ind i dit liv – og med dem vil det føles lidt lettere.
Jeg håber, mit svar har givet dig lidt ro og måske nogle idéer til, hvordan du kan passe på dig selv og dine følelser i alt det her. Hvis du har brug for at snakke videre, få flere råd eller dele noget helt andet, så er du altid velkommen til at skrive ind til vores chatrådgivning hos GirlTalk.
Stort kram og varme tanker til dig
Kærlig hilsen
Kirstine ❤️