Soleima, 15 år
4. december 2025
Jeg synes onani er spændende men jeg ved ikke om det er okay i min kultur
jeg er 15 år jeg ved ikke om det er okay i min kultur at onaner mine danske veninder snakker meget om det men jeg ved ikke om det er okay og at min far og mor bliver sur hvis de ved om jeg gør det men synes det er spænenene når min veninder snakker om det

GirlTalks svar
Kære Soleima <3
Hvor er du mega sej for at skrive herind <3 Tusind tak for dit brev! Jeg vil gøre mit bedste for at give dig et svar, du kan bruge til noget <3
For det første, så vil jeg gerne nævne, hvor mega spændende det lyder for dig, at du synes onani lyder spændende <3 Onani kan være så mange forskellige ting - men spændende er især en af dem. For hvor er det ikke dejligt og vildt, at vi kan udforske vores kroppe, og faktisk give os selv den stimulans. Det er jo næsten magisk og imponerende <3
Der er den mulighed, at du kan prøve at onanere i skjul - altså uden at fortælle din forældre om det. Her vil jeg lige nævne, at det er okay, at man ikke fortæller sine forældre alt. Det er din krop og dine valg <3
Der er rigtig mange som onanere i skjul. Af flere årsager. Måske fordi de føler skam over, at de nyder det. Måske fordi deres forældre ikke må vide noget om det. Eller måske fordi de bare godt kan lide at være "ene" om det <3
Det er vigtigt for mig at sige, at der absolut er intet pinligt eller skamfuldt over at onanere. Det er sådan en naturligt ting for vores kroppe. Og måske alle endda burde prøve det - for den viden om kroppen det kan give er vild og vigtig <3
Jeg sidder og tænker lidt på, om du mon kender en anden pige, som har samme kultur som dig, som måske har stået i samme situation og været i tvivl? Hvis du kender én, så kunne det være en ide at prøve og spørge, hvad hun gjorde eller ville have gjort - måske hun ved, hvad der er acceptabelt eller kan have en ide om det? <3
Jeg håber, at mit svar har kunne hjælpe dig lidt på vej <3
Kæmpe kram og knus, Mille <3