Sofie, 14 år
10. oktober 2024
Min veninde bliver ved med at sige, at hun har retten til at skrive med ham
Min veninde skrev engang med en dreng og hun blev sur på ham så hun blokerede hende, drengen tog så kontakt til mig og vi begyndte så at skrive mere og mere. Jeg begyndte godt at kunne lide ham og jeg skrev til ham at jeg kunne lide ham man han har aldrig sagt det tilbage. Jeg føler vi har noget men han bliver ved med at ved det ik. Og min veninde blive ved med at siger at hun har retten til at skrive med ham. Jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre med ham, for han ved godt at jeg kan lide ham og vil gerne blive til mere end venner
Hvad skal jeg gøre?

GirlTalks svar
Kæreste Sofie ❤️
Tusind tak for at dele dine tanker med mig og med Girltalk ❤️ Det er tydeligt, at du står i en udfordrende situation, hvor modigt det er af dig at åbne op om dine følelser. Det er helt naturligt at føle sig forvirret, når man har stærke følelser for nogen, især når der er flere involveret, som også har deres egne følelser og meninger.
Du skriver, at "jeg føler, vi har noget," og det er en vigtig følelse at lytte til. Det kan være frustrerende, når man føler, at ens følelser ikke bliver gengældt eller anerkendt. At du har sagt til ham, at du kan lide ham, er et stort skridt, og det kræver mod at være så åben og ærlig ❤️ Men nu står du også over for en situation, hvor du føler, at din venindes involvering gør det endnu mere kompliceret.
Det er helt okay at føle sig usikker i denne situation. Din veninde har også sine egne følelser og kan godt føle, at hun har ret til at skrive med ham, men det er vigtigt at huske, at dine følelser også betyder noget. Kommunikation er nøglen her. Hvis du føler, at der er en chance for noget mere mellem dig og ham, kan det være værd at tage en snak med ham om det igen. Måske kan du spørge ham direkte, hvordan han ser på jeres forhold, og om han også kan mærke det, du føler. Det er vigtigt for mig, at du husker dig selv i det og dine egne grænser. Husk at du er meget værd ❤️
Når det kommer til venskaber, er det helt normalt at opleve en smule jalousi eller uenighed, især når der er romantiske følelser involveret. Det er vigtigt at være åben med din veninde om, hvordan du har det. I kan måske finde en måde at støtte hinanden på, selvom der er følelser involveret. Prøv at tage en ærlig snak med din veninde om det, hvis det føles rigtigt for dig, hvor I begge kan dele, hvad I føler, uden at det bliver en konflikt.
Husk at du ikke er alene i dette. Det er en del af at vokse op at navigere i relationer og lære om kærlighed og venskab. Tag dig tid til at reflektere over, hvad du virkelig ønsker fra denne situation, og husk at sætte dig selv, dine egne følelser, grænser og trivsel først ❤️
Uanset hvad der sker, skal du vide, at det er okay at have disse følelser, og at du er værdifuld. Du fortjener at have et forhold, hvor du føler dig set og værdsat. Jeg sender dig masser af støtte og tanker ❤️
Kram og kærlige hilsner
Trine Johanne