Jeg skal snart i vandland med mine veninder, og jeg er begyndt at tænke meget mere over vægt og kalorier
jeg skal til et vandland med nogle af mine veninder snart og jeg ved ikke hvorfor men her efter at jeg har fået det af vide er jeg begyndt at tænke meget mere på kalorier, vægt osv. man kan se mine ribben og krageben nu (på 2 måneder) og jeg er bange for at jeg ikke kan stoppe... jeg har allerede været Ana, Mia og BED igennem (uden nogle vidste det) og jeg gider ikke igen!
ingen vidste at jeg har haft spise forstyrrelser så det er bare self-diagnosing

GirlTalks svar
Kære Sasa <3
Tusinde tak for dit brev! Jeg er helt sikker på, at der sidder mange andre med samme tanker som dig <3 Jeg vil prøve at svare på dit brev, så godt jeg kan <3
Først vil jeg sige tak for, at du deler det her <3 Det kræver virkelig meget mod at åbne op om noget så sårbart, især når du fortæller, at du ikke har delt det med nogen før! Det er tydeligt, at du har kæmpet meget, og at du virkelig gerne vil have det bedre nu! <3
Det giver god mening, at tankerne om krop og mad fylder mere, nu hvor du skal i vandland! Det kan føles ubehageligt at skulle vise sig i badetøj, især når man har kæmpet med sin kropsopfattelse før. Men det, du beskriver – at du tænker mere på kalorier, vægt og at du kan se tydelige forandringer på din krop – er et tegn på, at du har brug for støtte, før det bliver for tungt at stå med alene! <3
Selv om du kalder det self-diagnosing, så betyder det, du mærker, noget. Du behøver ikke have et officielt stempel for, at dine tanker og følelser er alvorlige. Det, der betyder noget, er, at du ikke har det godt, og det er grund nok til at række ud! <3
Jeg ved, det kan føles enormt svært, men det ville være rigtig godt, hvis du kunne snakke med nogen, du stoler på. Måske en forældre, lærer, psykolog, sundhedsplejerske eller læge. Du fortjener hjælp, der kan støtte dig i at få et mere fredeligt forhold til mad og din krop. Du behøver ikke kæmpe alene – og du kan få det bedre <3
Når du tager i vandland, så prøv at huske, at det handler om at have det sjovt med dine veninder, selvom det kan være rigtig svært, når der er andre ting der fylder! Din krop er ikke noget, der skal bedømmes, den er noget, der bærer dig igennem livet. Du er meget mere end din vægt! <3
Du har allerede vist, at du kan reflektere og mærke, når noget føles forkert – og det er virkelig vigtigt! Det her brev er første skridt mod at passe på dig selv igen! <3
Du er altid mere end velkommen til at skrive ind igen eller tage fat i GirlTalks chatrådgivning, hvis du har brug for at snakke mere om det – eller noget helt andet <3
Jeg ønsker dig alt det bedste <3
Kæmpe kram fra Julie