Jeg er usikker på mine bryster
Kære Girltalk
Jeg er en pige på 13 år og er usikker på mine bryster. Jeg har haft knuder i dem for nogle år siden, men nu er det som om, at de er stoppet med at vokse. Eller det ved jeg jo ikke, men vokser mine bryster stadig, eller stopper de bare nu? Please hjælp mig med at give et svar. 🙏🏼❤️
De bedste hilsner, R ❤️

GirlTalks svar
Kære R ❤️
Tusind tak for dit modige og ærlige brev. Det er helt normalt at være usikker på noget ved sin krop - især når man er 13 år, og kroppen forandrer sig meget. Du skal vide, at du langt fra er alene med din usikkerhed.
Det er meget forskelligt fra pige til pige, hvornår og hvordan ens bryster udvikler sig. Nogle oplever, at deres bryster vokser tidligt, mens det for andre kan tage længere tid. Det er helt normalt, at brysterne vokser lidt i perioder, så det kan føles som om, at de nogle gange slet ikke vokser. Så selvom du føler, at der ikke sker så meget lige nu, betyder det ikke, at de er færdige med at vokse.
Det er også helt normalt at have knuder i brysterne, når de begynder at vokse - det er en naturlig del af brystudviklingen. Hvis du er bekymret for noget, er det dog en god idé at tale med en voksen om det.
Det er vigtigt at huske på, at alle kroppe og bryster er forskellige og at du er præcis, som du skal være ❤️
Kærlig hilsen
Rikke