Pigen med vendine drama, 13 år
2. april 2025
Samtidig har hende og en af de andre piger, jeg er veninder med, haft mange skænderier, og de er jo stoppet, når hun er flyttet
Hej Girl-talk jeg skriver anonymt fordi jeg er bange for at mine veninder ser det
En af mine vendiner er flyttet skole og jeg ved ikke hvad jeg synes om det jeg vil gerne skrive at jeg er ked af at hun er flyttet men samtidig har hende og en af de andre piger jeg er vendinder med haft MANGE skænderiger og de er jo stoppet når hun er flyttet jeg er lidt glad for at hun er flyttet for at være HELT ærlig
Her kommer problemet:
Snart skal den ene (hende der ikke er flyttet) holde fødselsdag og jeg er bange for at hun invitere hende der er flyttet og at de så for et skænderig
jeg tænker bare at vis jeg dropper kontakten kunne jeg undgå det
men er det for dumt??????
Hilsen Pigen med vendinde drama
PS i er så gode til at svare!!!!

GirlTalks svar
Kære dig<3
Tusind tak for dit brev, jeg er sikker på, at der sidder andre som kan genkende det du skriver!
For det første lyder det hårdt at være i en gruppe, hvor skænderier fylder meget, så det forstår jeg virkelig godt, at du synes er et problem, og at du er glad for at det er stoppet nu<3
Jeg tænker det vigtigste du kan gøre er, at mærke efter i maven hvordan du vil kunne blive gladest og få mest ro. Venskaber er heldigvis nogle man selv kan vælge, så hvis det ikke giver dig noget godt, er det altid okay at trække sig fra det<3 Du kan måske overveje at melde dig lidt ud af gruppen når der skal laves fælles ting, så du kan undgå at være vidne til så mange skænderier.
Derudover tænker jeg også, at det er helt okay, at sige til pigerne, at det altså ikke er super nice at sidde i mellem dem når de skændes, så om det kunne være noget de ville tænke over, eller evt. gemme til de kun er de to sammen.
Jeg tænker da, at du skal tage med til fødselsdagen og ikke lade dem ødelægge det for dig<3 Men at det er helt fair, at sætte grænser for hvad man selv vil være vidne og med til! Og at du selvfølgelig sagtens, kan vælge dem fra, hvis du ikke føler, at de giver dig noget godt - for det er jo netop det man har veninder til<3
Jeg håber, at du kunne bruge mit svar til noget, jeg er sikker på, at du nok skal finde en løsning der gør dig gladest - husk at du altid er velkommen til at skrive ind til GirlTalks rådgivning om det eller noget helt andet - der er du også anonym<3
Knus Emilie<3