Pige 💓, 14 år
24. marts 2025
Jeg har det svært socialt, og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre.
Jeg har det svært socialt, og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Det er som om at alle bare har en beste ven eller en lille gruppe. Men jeg kan ikke finde nogle at være sammen med. Det er som om jeg bliver nødtil at springe fra gruppe til gruppe, bare for at have nogle at snakke med. For det er som om at de kun vil snakke med mig i kort tid. Og efter det er det som om jeg bare ikke er der. De snakker ikke til mig.
Jeg ved ikke vad jeg gør forkert.
Eller om det bare er mig der er forkert.

GirlTalks svar
Kære dig <3
Tak fordi du har valgt at række ud og dele dine tanker her i GirlTalks brevkasse. Det er utrolig modigt, at du åbner op omkring, hvordan du har det, og jeg er sikker på, at der er mange piger derude, der kan genkende den situation, du beskriver. Jeg vil gøre mit bedste for at give dig et svar, som du kan bruge til noget, og som forhåbentlig kan gøre det lidt nemmere for dig at navigere i det hele.
Først og fremmest vil jeg sige - du er ikke forkert, selvom jeg godt kan forstå, at du kan komme til at føle sådan, når du har svært ved at finde din plads socialt. Ud fra hvad du skriver, lyder det ikke som om, at du gør noget forkert, men i stedet som om at du endnu ikke har fundet de personer, der passer bedst til dig.
Jeg kan godt genkende følelsen af, at alle andre har en bedste ven eller en fast vennegruppe, og at det er svært ikke selv at have det. Det er aldrig rart at føle sig udenfor, og jeg kan forestille mig, at det er endnu sværere, hvis det fællesskab, du føler dig udelukket fra, er noget der foregår i skolen. Måske kunne det hjælpe at fokusere på dem, der viser åbenhed og interesse, selvom det måske kun er i kort tid. Det kan være et godt udgangspunkt for at få opbygget et stærkt venskab. Ellers kunne du måske overveje at starte til en fritidsaktivitet, hvor du kan møde nye mennesker, der deler samme interesse som dig.
Du fortjener at have mennesker omkring dig, der sætter pris på dig som ven - og dem skal du nok finde <3
Jeg håber, at du kunne bruge mit svar til noget. Du er altid velkommen til at skrive ind til brevkassen igen, hvis der er andet, du gerne vil vende med os.
Stort kram og tanker til dig
Rikke <3