Nanna, 11 år
10. marts 2025
Jeg er usikker på, om jeg kan lide min egen familie, og jeg har det svært i min klasse
Hej Girltalk
Jeg har det svært i min klasse.
Jeg føler ikke det er den rette for mig, fordi jeg tror ikke jeg kan blive til noget stort hvis jeg bliver i klassen. Der er så meget larm at jeg får ond i hovedet. Jeg er usikker på om andre kan lide mig, eller om de bruger mig fordi de ikke har andre at være sammen med. Der er en dreng fra klubben jeg godt kan lide, men jeg ved ikke om han kan lide mig.
Jeg er usikker på om jeg kan lide min egen familie, da jeg hellere vi være et dansk barn, altså nogen der ikke er muslimske. Jeg syntes de for lov til mange tin, de må gå have kærester de må gå med mavebluser go bikini og soveaftaler. og det må jeg ikke. Jeg fortælle mine forældre det de bliver bare sure. Jeg må ikke bruge makeup og skincare

GirlTalks svar
Hej med dig Nanna - og tusind tak for dit brev. Det lyder som om, at der er rigtig mange ting og tanker hos dig, så jeg vil prøve at komme så godt omkring det som muligt.
Klassen og drengen ⭐
Det kan være så svært, når man føler, at man er et sted, der ikke er det rette for en. Jeg kan godt forstå, at du føler dig usikker, det villle jeg helt sikkert også, hvis det var mig. Det lyder som om, du har det rigtig svært i klassen med alt larmen og de mange tanker om, om folk kan lide dig. Det er helt normalt at føle sig sådan, og hvis du får ondt i hovedet, kan det måske hjælpe at tale med en voksen om, hvordan du har det. Måske kan de finde på noget, der kan gøre det lettere for dig at være i klassen.
I forhold til ham drengen i klubben, så ved jeg jo faktisk heller ikke, om han kan lide dig, men jeg har måske lyst til at spørge, hvad du selv tænker, at man kunne gøre, for at finde ud af det? Skulle man spørge ham direkte? Skulle man give ham nogle hints? Skulle man få en ven eller veninde til at hjælpe en med at finde ud af det?
Når det kommer til kærlighed, så synes jeg, at det er godt, hvis man kan tage én dag ad gangen og se, hvad tiden fører til. Det kan være, at hvis I nu starter med at blive rigtig gode venner, at du så måske kan mærke på ham, hvis han også er interesseret i dig?
Familie
Jeg kender rigtig godt den der følelse af, at man er i tvivl om man kan lide sin egen familie, så det kan jeg virkelig godt spejle mig i, Nanna. Jeg har desværre ikke helt svaret på, hvad du mon kan gøre, og jeg tænker, at du har virkelig mange tanker og følelser omkring hele situationen. Derfor vil jeg faktisk i stedet råde dig til at logge ind i GirlTalks chat, hvor du kan skrive med en rådgiver om lige præcis det, eller hvad end der ellers fylder for dig. Der sidder søde unge piger klar hver eneste aften ❤
Du er både sej og god, at du har skrevet herind til os, og du fortjener at få noget ro på alle dine tanker, så du også kan passe rigtig godt på dig selv. Jeg ønsker dig alt det bedste, Nanna, og jeg håber, at du vil række ud til os, så vi kan tale endnu mere om det hele.
Kærlige hilsner, Katrine