Jeg er utryg ved ikke at sove hjemme
Kære girltalk <3
Jeg er en pige på 15
Jeg skal snart på en weekend i Tyskland med næsen helle min fars side af familien men problemet er jeg er ikke serlig glad får ikke at sove hjemme selvom jeg godt hved at jeg er 14 år
Jeg har farktisk aldrig riktigt haft det sånden her før jeg har det bar virkelig dårligt med det og jeg er bar endu mindre tryk med når min fars kærste også er der og jeg hved godt at det lyder fjollet
Og der er ingen på min alder jeg kan snakke med der er kun voksne og så deres børn men de er små det gør mig endu mindre tryk og jeg kan bar ikke stoppe med at tænke over det men jeg vil jo også gerne se min familie
Mit spørgsmål lyder sånden her skal jeg tagge hjem til min mor de dage min fars familie skal det
Eller skal jeg overvende min frygt hvis det nu bliver bedere
Hved godt det måske blev mere en roman håber ikke at det blev får indviklet kh

GirlTalks svar
Kære dig ❤️
Tusind tak for dit brev til Pigetanker! Det er virkelig modigt og sejt af dig at dele dine tanker med mig. Dit brev er overhovedet ikke indviklet og dine tanker er slet ikke fjollet. Det er nogle helt almindelige tanker og overvejelser, som du går rundt med, og det er vigtigt, at du ikke går med dem alene. Derfor er det så godt, at du rækker ud og spørger om hjælp. Jeg vil prøve at besvare dit brev så godt som muligt, og så håber jeg, at det kan hjælpe dig.
Det lyder som en svær situation at stå i, men det er virkelig godt, at du mærker efter og mærker, at du ikke er tryg i at skulle sove ude. At du ikke føler dig tryg ved at sove ude behøver ikke at have noget at gøre med din alder. Mange, både unge og voksne, kan have det sådan af forskellige grunde. For nogle handler det om tryghed, tidligere oplevelser eller bare det, at man sover bedst hjemme. Du skriver, at du er mindre tryg, når din fars kæreste er der. Det er en helt fair følelse at have. Tror du, at det kunne være en ide at fortælle det til din far? Det kan være, at han kan hjælpe med at give dig tryghed i situationen.
Det er svært for mig at sige, hvad du skal gøre i denne situation. Det vigtigste er, at du gør det, der føles bedst for dig, om det er at tage med på familieweekend eller at blive hjemme hos din mor. Dit valg afhænger derfor af, hvad der gør dig mest tryg. Det er helt i orden at blive hjemme, når du ikke føler dig tryg i det. At overvinde frygten er kun en god ide, hvis du selv føler, at du kan klare det.
Jeg håber, at du kan bruge mit svar til noget, ellers er du meget velkommen til at skrive ind til Girltalks chatrådgivning. Her sidder der piger klar til at chatte om lige præcis det, du har lyst til.
Rigtig meget held og lykke med din beslutning. Jeg er sikker på, at du tager det helt rigtige valg. ❤️
Kram fra Maja