Mira, 12 år
15. april 2025
Det er som om, der er en ond version af mig, der mobber mig hele tiden
Det er som om at inde i mig er der en ond version af mig, som mobber mig HELE TIDEN. Mine tanker gør mig virkelig usikker og jeg kan ikke stoppe dem jeg vist aldrig mine øjne ikke linge hinanden siden mine dumme tanker bekynte at mobbe mig min ene bryst strøer en den anden og så videre, nogen gange er det også mere dybt som "ville nogen være trist vis du drabt dig selv" og fordi det for jeg nogen gange lyst til at drebe migselv, jeg godt det ikke Livslinien men de har altid lukket er optaget,men hvordan fortæller jeg det til nogen jeg vil ikke have de bliver bekymret men jeg kan ikke gå med det selv længere.

GirlTalks svar
Kære dig <3
Tak fordi du har skrevet. Det er så modigt, at du deler det, selvom det er svært. Du skal vide, at du ikke er den eneste, der har det sådan - og at det ikke er forkert at have de tanker, du har.
Du skriver, at det føles som om, der er en ond stemme inde i dig, som mobber dig hele tiden. Det lyder rigtig hårdt at gå med alene. Når ens egne tanker begynder at sige grimme ting, kan man komme til at tro på dem - også selvom de ikke er sande.
Du skriver, at du nogle gange får tanker om ikke at være her mere - og at du får lyst til at gøre dig selv ondt. Det er rigtig hårde tanker at have, og det er vigtigt, at du ikke går med dem selv.
Du har allerede gjort noget virkelig sejt og modigt ved at skrive her. Det viser, at der er en del af dig, som gerne vil have hjælp - og det er en rigtig god beslutning.
Du skriver, at du er bange for at gøre nogen bekymrede, hvis du siger det højt. Den følelse er helt forståelig. Mange kan godt tænke sådan, men det er ikke farligt at sige, hvordan man har det. Det er faktisk en måde at passe på sig selv på.
Det kan være en voksen derhjemme, en lærer, sundhedsplejersken eller en anden, du føler dig tryg ved. Måske kan du starte med at sige noget helt enkelt, som: "Jeg har det svært for tiden. Jeg har brug for at tale med nogen." Du behøver ikke fortælle alt på én gang - bare lidt, så de ved, hvordan du har det.
Hvis det føles nemmere at skrive anonymt, så kan du bruge GirlTalks rådgivning. Den er for piger mellem 12 og 24 år - så du kan sagtens skrive der. Du er altid anonym, og du bestemmer selv, hvad du vil dele. Der sidder unge rådgivere klar hver aften, som lytter og gerne vil hjælpe.
Det vigtigste er, at du ikke skal gå med de tanker selv. Der er hjælp at få, og du fortjener at få det bedre. Du er ikke forkert, og du er ikke alene.
Kærlig hilsner og kram fra Iben <3