Mina, 15 år
24. marts 2025
Jeg bliver trist af at være sammen med min kæreste
Jeg bliver trist af at være sammen med min kæreste. Han har ikke gjort noget galt, og jeg elsker ham mega meget, altså måske endda lidt for meget, men alt han gør, gør mig irriteret. Tit bliver sur og har lyst til at forlade ham bare fordi… Jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre.
Det er så dumt, men jeg ved ikke om det er normalt at have det sammen.
Tak❤️

GirlTalks svar
Kære Mina
Tak fordi du har valgt at række ud og dele dine tanker her i vores brevkasse <3 Det er utrolig modigt af dig, at åbne op omkring dit forhold. Her i brevkassen, Pigetanker, og hos Girltalk kan man skrive om alt, og ved at du vælger at dele ud om din situationen og dine tanker, kan det give andre piger mod på at gøre det samme. Jeg vil gøre mit bedste for at give dig det svar, du søger, og forhåbentlig gøre tingene lidt lettere at navigere i.
Jeg kan godt forstå, at du føler, at dine tanker og følelser måske virker forkerte, men du har helt ret til at føle præcis det, du gør. Det er helt normalt at gennemgå perioder i et forhold, hvor man begynder at opdage sider af hinanden, man ikke havde set i starten, og nogle gange kan de måske ikke helt stemme overens med, hvad man havde forestillet sig.
Jeg kan ikke bedømme, hvor længe I har været sammen ud fra det, du har skrevet, men et råd, jeg gerne vil give, er at få talt om de ting, du oplever, sammen med ham. Det handler ikke om at være hård i din måde at sige det på, men måske snarere at nærme dig samtalen med lidt ydmyghed og åbne op for de ting, der sætter noget i gang i dig. At spørge ind til, hvad der ligger bag det, du føler, kan måske hjælpe.
Kommunikation er virkelig vigtig i et forhold, og at tale om de svære ting kan ofte være med til at lette mange af de frustrationer, du måtte have. Det er ikke altid nemt, men det kan virkelig gøre en forskel i måden at se hinanden på.
Jeg håber, mit svar kunne give dig lidt. Hvis du har brug for at drøfte det nærmere, og flere råd eller tale om noget andet, er du altid velkommen til at skrive ind til vores chatrådgivning hos Girltalk.
Stort kram og tanker til dig,
Hannah-Rosa <3