Jeg er bare ked af at folk gør grin med noget, jeg ikke selv kan gøre for
Hej Girltalk. Jeg håber i kan hjælpe med at løse mit problem, eller give mig lidt ekstra selvtillid. Jeg har det svært med hvordan jeg ser ud. Jeg har bumser I ansigtet, og er mega bleg. På grund af min bleghed, er jeg ikke typen, der bliver særlig tan om sommeren. Og at være tan, betyder utroligt meget for alle mine venner - især nu hvor vi alle er ældre, og skal til at starte i 8. Min far er fra Sydeuropa, og bliver helt vildt tan. Min mor er dansker, og jeg har fået hendes bleghed, og min lillesøster har fået min fars tan. Det er jeg meget jaloux over. Folk gør tit grin med min bleghed, og jeg spiller efterhånden bare med på det, for at de ikke skal opdage, at det gør mig ked af det. Min mor har dog givet mig lov til at bruge selvbruner, men hvis jeg gør det, tror jeg bare at folk vil gøre endnu mere grin med at jeg prøver at “gemme” min bleghed. Kort sagt, er jeg bare ked af at folk gør grin med noget, jeg ikke selv kan gøre for.
Tak på forhånd!

GirlTalks svar
Kære dig<3
Tusind tak for dit fine og ærlige brev, jeg er helt sikker på at der sidder mange som kan genkende det du skriver, så du er langt fra alene, selvom det af og til kan føles sådan<3
Først og fremmest vil jeg sige, at det da virkelig lyder som nogle virkelig træls veninder, hvis de gør grin med noget du ikke selv kan gøre for<3 Det fortjener ingen uanset hvad det så handler om!
Du er helt perfekt som du er, og det vil aldrig komme an på om man er bleg eller brun! Derfor forstår jeg virkelig godt, at det fylder meget også når det er noget som dem man omgås med går op i. Men der er man virkelig bare så forskellige, og det nytter ikke noget at slå sig selv oveni hovedet over ikke at kunne blive ligeså brun som nogle af de andre - for du er bygget præcis som du skal, og som det passer bedst til dig!
Jeg tænker dog også sagtens at du kan begynde at bruge selvbruner, hvis du føler for det, og hvis der er nogen der kommenterer på det, så siger det mere om dem end om dig! Og på et tidspunkt kan det ikke være relevant for folk at snakke om det eller stikke til dig mere, det vigtigste er at du er tilpas uanset om det er med eller uden selvbruner<3
Du kan jo eventuelt starte med, at prøve selvbruner af op til en weekend, hvor du måske lige kan se det inden skolen og finde ud af hvordan du bedst ligger det og om du synes om det<3
Jeg tænker i hvert fald ikke at en lille mængde selvbruner vil skabe kommentarer, så har dine veninder ikke meget andet vigtigt at gå op i, og det må du tage som et kompliment<3
Hvis du har mod på det, synes jeg også sagtens at du kan sætte grænser når de kommer med kommentarer på det. Det er helt okay, at sige fra og fortælle dem, at du ikke synes det er okay, og at du jo ikke selv bestemmer over det - du må fortælle dem, at du er heldig at være smuk selv når du er bleg<3
Man må også huske på, at alle kæmper med et eller andet de er usikre på ved dem selv - og det vigtigste er at være ordentlig overfor hinanden, og at påpege usikkerheder ved andre siger meget mere om dem end det gør om dig!<3 Og hvis de er heldige at kunne få mere farve end dig, er der helt bestemt noget andet de kæmper med!
Husk dig selv på, at du er smuk både indeni og udenpå, og at vi er langt mere end vores udseende og evne til at få sol<3 Du er perfekt som du er, og det må du aldrig lade andre tage fra dig!
Jeg håber, at du kunne bruge mit svar til noget og uanset hvad er du altid velkommen til at skrive ind til GirlTalks rådgivning om det eller noget helt andet<3
Sender kærlighed din vej!
Knus Emilie<3