Mig, 12 år
8. maj 2025
Jeg savner den gamle ham – ham der gad mig
Jeg har kendt den her dreng i måske 3 måneder nu.
Vi har ikke været kærester men virkelig gode venner virkede det til og vi flirtede da lidt.
(Vi snakker ikke på skolen og han er 1 år ældre end mig)
Det hele startede ud PERFEKT altså han var bare så sød og super rar men det har ændret sig fuldstændig.
Han er virkelig begyndt at være dry og næsten ignorerer mig.
Jeg har ingen ide om hvad jeg skal gøre andet end at græde og gå nervøs i skole.
Jeg har spurgt ham om han er okay og at han gerne må skrive tilbage når han ved hvordan han har det men han ignorerede min snap.
Det er lidt som om jeg tvinger ham til at skrive og snappe med mig.
Jeg savner den gamle ham, ham der ville skrive til mig først og gad mig😢
Hvad skal jeg gøre?😢

GirlTalks svar
Kære dig <3
Tak fordi du har skrevet. Det er virkelig modigt gjort, og det viser, at du mærker efter, når noget ikke føles rart. Du er ikke alene om at have det sådan - mange andre oplever noget lignende, og det kan være rigtig svært.
Du skriver, at du har været gode venner med en dreng, og at I måske flirtede lidt og havde det sjovt. Det lyder som om, du virkelig har kunnet lide den måde, han var på.
Derfor giver det god mening, at det gør ondt nu. Han svarer ikke rigtig mere, og det føles som om, det kun er dig, der prøver. Du skriver, at du savner den gamle ham og savner at skrive med ham. Det viser, at det har betydet meget for dig. Det er helt forståeligt, at du bliver ked af det.
Det lyder også som om, det fylder meget for dig - måske helt ind i kroppen. Du skriver, at du går nervøs i skole, og det giver god mening, når man ikke ved, hvad der sker. Det kan føles tomt og forvirrende, når en man holder af, bare trækker sig uden at sige hvorfor.
Du har været rigtig modig og spurgt, hvordan han har det - og du har givet ham plads. Det er meget omsorgsfuldt.
Du har gjort det, du kunne. Nu må du gerne tænke lidt på dig selv. Det er ikke rart, når det føles, som om man skal kæmpe for, at nogen svarer. Så kan man nemt komme til at føle, at man ikke er god nok. Men det er ikke din skyld. Du skal ikke ændre dig for, at nogen skal kunne lide dig.
Når noget er svært, kan det hjælpe at lave noget, du godt kan lide - eller være sammen med nogen, du føler dig tryg ved. Det kan være en veninde, en søskende eller en voksen, du har det godt med.
Måske kan du også dele dine tanker om drengen med en af dem?
Du må gerne savne ham - men du må også gerne give dig selv lov til at vende opmærksomheden lidt væk fra ham igen - og hen mod det, der gør dig glad og tryg.
Tak fordi du delte dine tanker. Det er virkelig godt, at du har delt det - du skal ikke gå med det alene.
De kærligste hilsner og kram fra Iben <3