Jeg ved godt, at det ikke er tarveligt sagt på nogen måde, men jeg er i forvejen meget usikker i min seksualitet, og det fik mig bare til at føle mig endnu mere forkert
Hej girltalk
Jeg er meget glad for at i har lavet den her brevkasse, det er rart at have et sted hvor jeg kan skrive mine tanker ned og ovenikøbet også for nogle gode råd.
Jeg har en pige kæreste, vi har været kærester i lidt over fem måneder og jeg er SÅ vild med hende. Vi har aldrig kysset hinanden, men værd gang jeg ser på hende eller krammer hende for jeg et sus igennem kroppen og jeg har bare helt vildt meget lyst til at kysse hende. Jeg er også begyndt at havde nogle meget sexede drømme hvor vi kysser, er det normalt?. Vi ses ikke så ofte, vi går heller ikke på samme skole. Jeg vil meget gerne ses noget oftere, men jeg ved ikke om hun har det på samme måde.
Jeg har sagt til min mor at jeg har en kæreste og også hvem det er. Min mor har ikke som sådan noget imod folk der er tiltrukket af flere køn, men hun forstår det bare ikke. Fx. I dag er det Valentinsdag og vi var i byen og shoppe (mig og min mor) og så siger hun: det er så sødt at se alle mændene give blomster til alle kvinderne. Jeg ved godt at det ikke er tarveligt sagt på nogen måde, men jeg er i forvejen meget usikker i min seksualitet og det fik mig bare til at føle mig endnu mere forkert. Der var også senere om aftenen hvor vi havde været i Normal og jeg havde købt en mystery bag, hvor der var en mande parfume i og hun så sage: den kan du give til din kæreste (og kort efter tilføjer) hvis altså det var en dreng. Jeg synes ikke at det er fordi hun er tarveligt, det er bare lidt svært at hun ikke rigtig forstår det. Hun er den eneste i min familie der ved det og har lovet ikke at sige det til andre, men på en eller anden måde ville det også være rart at hele min familie vidste det så jeg slipper for de der spørgsmål som Fx. Hvordan går det så med drengene?. Det gør mig meget usikker når min egen familie stiller mig de spørgsmål så føler jeg mig enormt usikker.
Tak.

GirlTalks svar
Kære dig ❤️
Mange tak fordi du har haft lyst og mod til at skrive ind til vores brevkasse og for at dele dine tanker med mig. Hvor er du bare mega sej! Her hos GirlTalk kan vi snakke om alt. Det er ikke altid sikkert, at vi kan komme med en endelig løsning, men jeg vil gøre mit bedste for at hjælpe dig med dit brev ❤️
Først og fremmest vil jeg gerne sige du skal bare nyde den gode og rare følelse så meget du kan. Det at være forelsket kan være helt fantastisk, så nyd det. Du fortæller om dine drømme, hvor i kysser, der er intet forkert i dette. Generelt skal du huske at du ikke selv styrer dine drømme, men det kommer fra at din underbevidst har brug for at bearbejde ting, både hvad der er sket, men også dine tanker i løbet af dagen. Så der er absolut intet forkert i dine drømme, det er helt normalt.
Du fortæller også at du gerne vil ses oftere, men det lyder ikke til at du har snakket med hende om dette. Den eneste måde du kan vide om hun har det på samme måde, er ved at spørge hende om hun har lyst til at ses oftere. Jeg synes helt klart du skal snakke med hende omkring det.
Det lyder til, at din mor respekterer og accepterer din seksualitet, men i hendes liv har hun befundet sig i den heteronormative verden, og derfor kan hun have svært ved helt at forstå den. Samtidig så ja, kan hun sige kommentarer som du fortæller om, med blomsterne på valentinsdag. Det lyder ikke til at hun mener noget ondt med dette, men hvis du kan mærke at der er noget inde i dig som bliver ramt alligevel, så se på hvordan du kan ændre det. Det kan fx være at din mor skal bruge mere tid på at se din og din kæreste sammen, din mor og dig kan se tv der er mere fokuseret på LGBTQ+ miljøet, fx har DR1 et show der hedder "Bøsser i provinsen" som i kan se, eller TV2's program "Far, Far og børn", flere sæsoner af "Nybyggerne" har et par af samme køn. Det at din mor ser mere til par af samme køn, transkønnede og alt det andet der kommer med LGBTQ+ miljøet, kan være med til at normalisere det for hende. En anden ting kan også være at når hun kommer med de små kommentarer du i dig ikke føles så rare, så kan du sige det til hende, så I kan tage en snak omkring det. Jeg forstår godt det kan være svært, men menneskerne omkring dig ved ikke hvad du tænker, derfor skal du kunne turde at gå til dem og snakke med dem omkring det, de kan ikke ændre deres adfærd hvis ikke de ved at de gør noget forkert. Og det hele sker nok ikke over en nat, men det hele er en proces, og jeg er sikker på at det nok skal gå ❤️
Du afslutter dit brev med at sige at din mor er den eneste som ved at du er tiltrukket og sammen med en pige, dette får mig til at undres over hvorfor holdes det hemmeligt? Hvis du gerne vil dele med resten af din familie at du har en kæreste, så synes jeg absolut at du skal gøre det. Dette kan bare være at når nogen lige spørg næste gang, så siger du "ja jeg har en kæreste, hun hedder ___ og er bare mega skøn!". Du behøver ikke at gøre et nummer ud af formelt at springe ud, hvis du ikke har lyst.
Jeg håber virkeligt at ved at snakke mere åbent med de mennesker omkring dig og dem du holder af, at du så kan føle dig mere sikker i din seksualitet. Og det er helt okay at som du bliver ældre hvis du kan mærke at din seksualitet udvikler sig, det betyder ikke at der er noget forkert i dig. Og hvis du finder sammen med en mand en dag, betyder det ikke at du aldrig var tiltrukket af kvinder. Der er så meget mere end hetro- eller homoseksualitet. Husk at du altid er værdifuld og god nok som du er ❤️
Jeg håber du kan bruge mit svar til at hjælpe dig på rette vej. Hvis det stadig fylder meget i dine tanker, og du har brug for at snakke mere om det eller har flere spørgsmål, er du altid velkommen til at skrive til vores chatrådgivning. Der sidder unge kvinder klar til at chatte med dig hver aften ❤️
Kæmpe kram fra Michelle ❤️