Mia, 15 år
3. april 2025
Det her long distance gør mig virkelig ked af det rigtig tit, og jeg føler bare, at jeg er blevet alt for besat af ham
Kære Girl talk <3
Jeg har denne her Long distance kæreste, som jeg kun har mødt 2 gange, da vi bor i hver vores ende af landet. Vi har skrevet sammen hver dag i ca 3 år, og vi ringer også tit sammen. Men det er kun mig der spørger om vi skal ringe tho. Det her long distance gør mig virkelig ked af det rigtig tit, og jeg føler bare, at jeg er blevet alt for besat af ham, fordi jeg tjekker om han har svaret mig 24/7 altså HELE tiden, og det er ikke altid at han svarer så hurtigt. Når han ikke svarer mig, så overtænker jeg og det ødelægger seriøst hele mit humør. Jeg bliver sur på alle og ked af det, bare fordi jeg savner ham så meget, og fordi at jeg føler, at han slet ikke elsker mig i samme grad. Det kan han umuligt gøre, fordi jeg svarer ham altid i samme sekund jeg ser hans besked, og der kan tit gå lang tid hvor han ikke svarer. Jeg ved, at det er mig som der er noget galt med, fordi jeg er virkelig overtænkende, men det er bare slet ikke rart mere. Altså jeg ville ønske at jeg aldrig havde mødt ham. Fordi hun gør mig virkelig ked af det, men jeg ville aldrig kunne slå op med ham nu, fordi jeg elsker ham jo så så meget, og jeg tror slet ikke at mine veninder ville kunne tage “breakuppet” seriøst fordi vi jo kun har mødtes 2 gange. Men jeg får det fysisk dårligt og jeg kan aldrig sove mere, fordi alt ved vores forhold bare gør ondt. Og jeg tror slet ikke at han vil mødes med mig igen, fordi han spørger ikke om vi skal.
På en måde vil jeg gerne holde en pause fra ham i bare en måned, men jeg er bange for at han ville move on på den måned, og så ikke ville tage mig tilbage igen. Og jeg synes også at det er tarveligt at såre ham ved at slå op med ham, og så komme tilbage til ham igen.
Jeg ved ikke rigtig om i kan hjælpe, men det var bare rigtig rart at komme ud med <3
Kh Mig

GirlTalks svar
Kære du
Tusind tak for dit brev og for at dele dine tanker her i brevkassen. Det kræver mod at sætte ord på de svære ting i et forhold, og jeg er glad for, at du har skrevet ind. Her i brevkassen – og hos GirlTalk generelt – kan vi tale om alt, og jeg vil gøre mit bedste for at give dig et godt svar.
Det lyder virkelig dejligt, at du har fundet en kæreste, som du er forelsket i. Samtidig kan jeg godt forstå, at det ikke altid føles nemt, når han bor langt væk, og du oplever, at det ofte er dig, der tager initiativ til kontakt, mens han svarer langsomt. Det kan være rigtig hårdt at føle, at ens følelser og indsats ikke bliver gengældt på samme måde.
Forelskelse kan være noget af det skønneste – men også det sværeste. Når vi er forelskede, kan vi nogle gange føle, at vores glæde afhænger af én bestemt person. Du skriver, at det påvirker dit humør meget, og at du bliver både ked af det og sur på dem omkring dig, når han ikke svarer hurtigt. Det er en helt naturlig reaktion, og det betyder ikke, at der er noget galt med dig. Tværtimod viser det, hvor meget han betyder for dig. Hvis du slet ikke blev påvirket, var han måske heller ikke den rigtige for dig?
Jeg forstår godt, at du kan få tanken om, at det ville være lettere, hvis du aldrig havde mødt ham. Men husk, at du sikkert også har lært en masse af denne relation og oplevet mange gode følelser. Måske kunne det hjælpe at tale med ham om, hvordan du har det? Hvis du ikke allerede har gjort det, kunne du fortælle ham, at det gør dig ked af det, når det kun er dig, der tager initiativ til at snakke i telefon, og at du ville sætte pris på, at han svarede hurtigere. Måske kunne det også være en mulighed at se hinanden mere, hvis det kan lade sig gøre?
Hvis han ikke er villig til at møde dig i dine behov, kan det være værd at tage en snak om, hvorvidt I begge ønsker det samme i forholdet, og hvordan I ser jeres relation udvikle sig.
At gå fra hinanden er ikke nødvendigvis den eneste løsning, selvom det måske kan føles som den nemmeste. Men hvis det ender med at være det rigtige for dig, så er jeg sikker på, at dine veninder vil være der for dig og støtte dig gennem det. Kærlighed kan ikke måles i, hvor ofte man ses – den kan også sagtens eksistere over beskeder og telefonopkald.
Jeg håber, at mit svar har givet dig lidt at tænke over og måske nogle idéer til, hvordan du kan håndtere dine følelser. Hvis du har brug for at tale mere om det, få flere råd eller vende noget helt andet, er du altid velkommen til at skrive ind til vores chatrådgivning hos GirlTalk.
Stort kram og varme tanker til dig,
Kirstine ❤️