Matilde, 11 år
17. marts 2025
Er det unormalt at prøve at onanere som 11 årig?
Hej
Er det unormalt at første gang jeg prøvede at onanere var jeg 11?
Jeg har en følelse at jeg er den eneste i min klasse der har prøvet det
Jeg er også lidt mere moden end de fleste af
Mine veninder så jeg føler ikke helt jeg kan snakke med dem om det

GirlTalks svar
Kære Mathilde,
tusind tak fordi du skriver herind - hvor er sejt af dig <3 Først og fremmest vil jeg sige, at det er helt naturligt at have lyst til at udforske sin krop og seksualitet. Det er en naturlig del af den pubertet alle går igennem; at have lyst til af afprøve hvad der føles rart <3
I forhold til, om det er unormalt, så er det individuelt, hvornår man begynder af udforske sin krop, ligesom det er forskelligt hvornår man kommer i puberteten. Derfor er der ikke noget normalt eller unormalt, så længe du har det godt med det <3
Du skriver, at du er lidt mere moden end de fleste af dine veninder, og derfor ikke føler, at du kan snakke med dem om det - men måske dine veninder har det på samme måde med dig; at de føler, at de ikke kan snakke med dig om det? Jeg tænker, at hvis du har mod og lyst til det, så kan du jo prøve at nævne bare lidt om det, og så se hvad de siger, og hvordan de reagerer? <3
Jeg håber, at du kunne bruge mit svar til noget, og at du finder ro i at udforske din krop <3
Du er altid velkommen til at skrive ind igen <3 Du kan både kontakte os i vores chatrådgivning eller her i brevkassen. Vi vil rigtig gerne lytte og give gode råd <3
Kæmpe kram, Mille <3