Marie, 13 år
12. maj 2025
I de sidste måske 3 dage eller mere har jeg lagt mærke til noget i min underbukser
HJÆLP!!! Så i de sidste måske 3 dage eller mere har jeg lagt mærke til noget i min underbukser. Det her kommer til at lyde klamt, men jeg har lagt mærke til at min udflåd er brunt!? Og jeg er mere end 100% sikker på at det ik er nummer 2. Jeg har ikke min menstruation endnu, og har ikke sagt det til nogen for syntes det er akavet🙈 men er meget bange for hvad der er i min underbukser!

GirlTalks svar
Kære dig❤️
Mange tak fordi du har haft lyst og mod til at skrive ind til vores brevkasse og for at dele dine tanker med mig. Hvor er du bare mega sej! Her hos GirlTalk kan vi snakke om alt. Mange andre piger derude sidder med de samme tanker som dig, og kan igennem dit brev også få besvaret nogle af deres spørgsmål, så det er bare mega sejt at du har haft lyst til at skrive ind til os.❤️
Jeg kan godt fornemme at du er nervøs, og den bedste måde at få tjekket hvad præcis det er, ville være at tage kontakt til din læge så du kan få lavet en undersøgelse. Når man har brunlig udflåd, betyder det at der er blod i udflåden, dette kan ske på alle tider i ens cyklus, og er ofte hvad der også kan kvalificeres som pletblødning, eller for nogen en begyndende menstruation. Jeg ville anbefale at have et trusseindlæg eller lignede, for at beskytte dine trusser for misfarvning. Jeg tror umiddelbart ikke du skal bekymre dig, men hvis det vil give dig ro, vil jeg kontakte din læge og få lavet en undersøgelse.
Husk at du altid er værdifuld og god nok som du er.❤️
Jeg håber du kan bruge mit svar til at hjælpe dig på rette vej. Hvis det stadig fylder meget i dine tanker, og du har brug for at snakke mere om det eller har flere spørgsmål, er du altid velkommen til at skrive til vores chatrådgivning. Der sidder unge kvinder klar til at chatte med dig hver aften.❤️
Kæmpe kram fra Michelle ❤️