Majli, 13 år
26. september 2025
Jeg føler ikke, at min mor har overskud til mig
Hej Girl talk jeg har brug for hjælp fordi min mor har det rigtig skidt fordi hun har en psykisk sygdom og det har påvirket både mig og hende rigtig meget fordi der er rigtig mange ting vi havde aftalt at gøre sammen men det havde hun ikke overskud til så vi har endt med at skulle springe over hver gang og det er jeg blevet meget ked af og har flere gang sider og bidt mig selv fordi jeg blev så ked af det så hvad kan jeg gøre for at få det lidt bedre

GirlTalks svar
Kæreste Majli
Tusind tak fordi du skriver ind. Hvor er det modigt af dig. <3
Jeg kan mega godt forstå at du bliver ked af det, når din mor ikke har overskud til jeres planer. Det ville jeg også selv blive ked af. Det lyder som om at du savner din mor, og jeg ville ønske, at jeg kunne give dig et kram <3
Har du måske nogle andre familiemedlemmer du kunne lave planer med, eller måske invitere med, til dig og din mors planer. På den måde, hvis din mor ikke lige orker, kan I stadig være sammen  og lave den planlagte aktivitet :)
Du kan også lave nogle andre hyggelige aktiviteter med din mor som fx at tegne eller lave puslespil, så hun ikke behøver at gøre så meget. Hvis I planlægger at lave fælles ting derhjemme, så kan det måske være nemmere for din mor at overskue, og forhåbentligt vil det betyde, at du ikke bliver skuffet lige så ofte.
Jeg kan forstå at du nogle gange kommer til at bide dig selv, og det lyder rigtig ubehageligt. Hvor det sejt at du tør skrive om det <33
Måske kunne første skridt til at stoppe, være, at fortælle det til nogen - måske en ven eller en søster, bror, etc. Det kan selvfølgelig godt være svært at sige det face-to-face, så du kan  også prøve at skrive det ned - ligesom du har været modig nok til at gøre her ♡
Hvis det er svært at sige det til nogen du kender, eller du har brug for at snakke mere om dette, så er du altid velkommen til at kontakte vores chatrådgivning
Knus og kram fra Girltalk