Ham jeg godt kan lide kigger slet ikke efter mig
det handler om en pige som er mig jeg kan lide en dreng men ved ik om han kan lide mig men når en voksen spørg ham om, han har set mig i skolen og om han kigger på mig så siger han nej.

GirlTalks svar
Kære Maja,
Tak for dit brev - det er så fint, at du deler noget, der kan være både spændende og lidt sårbart på samme tid. Det er helt normalt at blive usikker, når man har følelser for en, og ikke ved om han har det på samme måde. Og jeg kan godt forstå, hvis det stikker lidt, når du hører, at han siger nej, når voksne spørger, om han har kigget på dig.
Forelskelse kan virkelig være forvirrende. Nogle gange fylder det, det hele - og man begynder at lægge mærke til hvert lille blik og hvert ord. Du er ikke alene om at have det sådan, og det er helt okay, at du ikke lige ved, hvad han tænker.
Hvis du har mod på det, kunne du prøve at skabe en lille kontakt til ham. Det behøver ikke være noget stort - bare et smil, et “hej” når I går forbi hinanden, eller et spørgsmål i klassen som “Hvad var det læreren sagde vi skulle lave?”. Det kan være en stille og rolig måde at lade ham få øje på dig.
Her er nogle idéer, hvis du har lyst:
-
Smil og sig hej, selvom det bare er hurtigt
-
Find en fælles ting - måske I har samme fag eller fælles venner?
-
Spørg ham om noget simpelt - det kan være en god start på en samtale
-
Hvis det føles okay, så vis interesse for, hvad han laver - måske kommentér på noget han siger i timen eller spørger ind til noget han er god til
Du er god nok - uanset hvad
Uanset om han gengælder dine følelser eller ej, så er det vigtigt at huske: det siger ikke noget dårligt om dig. Du er modig, sød og værdifuld - og det, at du tør række ud og åbne op, er virkelig stærkt.
Jeg håber, det lykkedes - for du fortjener at blive set.
Kæmpe kram,
Danni @ GirlTalk