Maja, 15 år
2. februar 2025
Jeg har virkelig lyst til at prøve grænser af med ham, men jeg ved ikke hvordan han har det med det?
Hej
Jeg har en kæreste og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre da jeg virkelig har lyst til at prøve grænser af med ham men jeg ved ikke hvordan har han det med det, så skal jeg sætte mig ned og snakke med ham eller hvad skal jeg?
Nogle gange når jeg har den tanke føles det bare så rigtigt og har bare sårn lyst til at røre ved ham men andre gange er det som om det er mærkeligt for mig at have den tanke
Hvad skal jeg gøre?
Plz hjælp mig

GirlTalks svar
Kære Maja<3
Tusind tak for dit fine og ærlige brev, jeg er sikker på at der sidder mange som kan genkende det du beskriver<3
Først og fremmest lyder det bare virkelig dejligt, at du har en kæreste som kan få dig til at føle som du gør! Samtidig er det så naturligt, at man i et forhold kan have brug for at udforske mere sammen, og at det samtidig kan være svært at få sagt.
Hvis du har mod på det, så tænker jeg helt sikkert sagtens at du kan snakke med ham om det - og det er jo nok også den bedste løsning på, at finde ud af om han er klar på det samme som dig<3 Det er ikke altid til at tyde andres signaler, så at tage en snak med ham omkring dine lyster og ønsker, vil nok være det mest optimale, også så man kan snakke ærligt og uden misforståelser<3
Man skal huske på, at vi alle har hvert vores tempo, og at det på ingen måde er en afvisning, hvis han ikke føler sig klar til det samme<3 Det er så forskelligt hvordan vores behov er, og hvor vores grænser går, og det er ligeså vigtigt at gribe ham i hans, som det er, at han griber dig i dine!
Det kan være, at han tænker det helt samme som dig, men at han måske også er usikker på hvordan du står, så jeg tænker, at en snak med ham lyder som en rigtig god ide<3 Og uanset hvad i finder frem til, så er i kommet et skridt tættere på hinanden efter en ærlig snak.
Jeg hepper på dig, og håber at du kunne bruge mit svar til noget<3 Og uanset hvad, er du altid velkomment til at skrive ind til girltalks chatrådgivning, hvis du har brug for at skrive mere om det eller noget helt andet<3
Knus Emilie<3